חדשות בארץ

ראש המוסד לשעבר: "אם סינוואר היה קורא טבלאות אקסל, הוא היה יודע שהוכרע"

תמיד פרדו מתייחס למלחמה מול חמאס ומסביר: "לנצל את הטכנולוגיה לכושר השמדת אלפי מטרות אשר ימצו את היתרון הטכנולוגי עד תום - זו לא מלחמה. אסור לומר 'יהיה בסדר', זה צירוף מילים בלתי נסבל"

סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב / פלאש 90)
אא

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, נאם אתמול (שלישי) בכנס המתודולוגיה של אוניברסיטת תל אביב. הוא דיבר בכנס על הציטוטים של בכירי מודיעין שהתייחסו לאסון בשמחת תורה ואמר: "אישים אלו נוטים להצדיק מחדלים מודיעיניים בתירוץ המקובל - 'אתם זוכרים את פרל הרבור, את יום כיפור או את המהפכה באיראן', והרי לכם הראיה כי תמיד תתרחשנה הפתעות אסטרטגיות וכל מה שנדרש הוא לא להיות בעל תפקיד בעת צרה מסוג זה".

פרדו ציין כי "אחת התוצאות המיידיות של אסון בסדר גודל כזה הוא אובדן אמון בנושאי התפקידים על ידי הציבור". בהמשך נשאל ראש המוסד לשעבר על פערי היכולות בין ישראל לחמאס וענה: "פערי היכולות בין מערכת הביטחון הישראלית לכל הסובב אותה הביאו לתפיסה כי ישראל מרתיעה את כל שוחרי רעתה, למעט פוטנציאל איום גרעיני איראני - שהילך אימים על הממשלה ועיוות את המציאות העגומה. אם סינוואר היה בוהה בטבלת האקסל המשווה בין יכולות ישראל לחמאס, המשחק הוכרע. לנצל את הטכנולוגיה לכושר השמדת אלפי מטרות אשר ימצו את היתרון הטכנולוגי עד תום - זו לא מלחמה".

"התפיסה הרווחת במיוחד בעשור האחרון הייתה כי אין צורך במדעי החברה או מדעי הרוח - די לנו במדעי המחשב", הוסיף פרדו וציטט לסיום את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין באומרו: "לאחת הבעיות הכואבות שלנו יש שם, שם פרטי ושם משפחה - זהו צירוף שתי המילים 'יהיה בסדר'. צירוף המילים האלה, שרבים מאיתנו שומעים בחיי היום-יום של מדינת ישראל, הוא בלתי-נסבל. מאחורי שתי המילים האלה חבוי בדרך-כלל כל מה שלא 'בסדר': יהירות ותחושת ביטחון עצמי מופרז, כוח ושררה".

תגיות:עזהתמיר פרדויחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה