בריאות ותזונה

מתקלחים יותר מפעם אחת ביום? חכו, אתם חייבים לקרוא את זה

יש כאלה שמתקלחים פעם ביומיים, אחרים מעדיפים פעם או פעמיים ביום – אבל מה קורה למי שמתקלח יותר מדי? רופאות עור מדווחות על הסיכון הכרוך בכך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בבריטניה מצאו בעבר שכמחצית מהאוכלוסיה לא מתקלחת כל יום, בעיקר בשל העובדה שאותם אנשים עובדים מהבית. יחד עם זאת, לרובנו זה כנראה מפריע. אנשים מתקלחים בין פעם אחת לפעמיים ביום ולא מסוגלים לשאת את המחשבה שיעברו 24 שעות ללא מקלחת חמה.

יחד עם זאת, רופאות עור מעמידות את העובדות האלה בסכנה: הן טוענות ששימוש בסבון בתדירות נמוכה יכול לעשות רק טוב לעור שלכם. לטענתן, צריך להתקלח רק כל יומיים בערך אבל הן מדגישות כי זה תלוי באותו אדם.

ד"ר מרי סטיבנסון, מומחית בנושאי דרמטולוגיה מניו יורק, מסבירה כי "אחרי הכל, היגיינה אישית כשמה כן היא – אישית. אתם צריכים להתקלח, לשטוף או לנקות את עצמכם כל יומיים עד שלושה ימים. עם זאת, אם אתם מתאמנים ומזיעים מדי יום, יש להתקלח אחרי כל אימון".

הנתונים האלה נשמעים חריגים וגם מעלים שאלה חשובה – האם לא עדיף להתקלח עם פחות סבון? ד"ר אנג'לה לאמב, מנהלת הפקולטה לרפואת עור בארה"ב, אומרת כי "אין הוכחות מדעיות אמיתיות לכך שצריך להתקלח לאחר פרק זמן מסוים. זה בעיקר עניין של העדפה אישית. אנשים מסוימים אינם מייצרים ריח גוף כמו אחרים. מנקודת מבט חברתית, הם עשויים להיות מסוגלים לחמוק ממקלחת למשך זמן רב יותר. חלק גדול מתדירות המקלחות שלנו הוא עניין תרבותי וחברתי".

על השאלה מה קורה למי שמתקלח יותר מדי, אומרת לאמב: "תדירות גבוהה מדי יכולה לייבש את העור ולשבש את מחסום העור שלכם. אתם יכולים למעשה לייצר נטייה חזקה לפיתוח זיהומים אם אתם שוטפים את עצמכם יתר על המידה. העור מוגן על ידי כמה חיידקים ודברים אחרים שמגנים עליו ואתם בהחלט רוצים לשמור עליהם, אז בדרך כלל להתקלח מספר פעמים ביום זה לא רעיון כל כך טוב".

תגיות:בריטניהמקלחתמחקרים מדעיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה