חדשות בארץ

ההפגנה ליד מעון ראש הממשלה: בית המשפט הורה לשחרר את העצורים, המשטרה ערערה

בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם של שניים בתנאים מגבילים. המפגין שנעצר לאחר שנשכב תחת מכת"זית שוחרר למעצר בית. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי: "מפגינים קירבו לפידים בוערים אל פניהם וזנבותיהם של הסוסים וגרמו לחריכה. הם מסוכנים"

המפגין שנשכב תחת המכת"זית (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)המפגין שנשכב תחת המכת"זית (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בית משפט השלום בירושלים הורה בצהריים (רביעי) לשחרר ממעצר בתנאים מגבילים שני מפגינים שנעצרו אמש בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים. את המפגין השלישי, שנעצר לאחר שנשכב תחת מכת"זית, הורה בית המשפט לשחרר למעצר בית. המשטרה הגישה ערער על שחרורם לבית המשפט המחוזי ובית המשפט הורה לעכב את השחרור.

במהלך הדיון בעניינם אמר נציג המשטרה כי "מפגינים קירבו לפידים בוערים אל פניהם וזנבותיהם של הסוסים וגרמו לחריכה של שיער סוסים. הם מסוכנים".

המשטרה מייחסת לאחד החשודים "הובלת צעידה לא חוקית" ולשני גרימת זנק. את המפגין שנעצר עורך דינו של המפגין שנשכב תחת המכת"זית טען בדיון: הוא ביקש להגן על אחרים. סנגורי החשודים ציינו: "זה מקרה יוצא דופן. יש כאן שלושה אנשים - שניים מהם שירתו במילואים מ-7 באוקטובר עד לפני חודש. השלישי חודשיים וחצי. מדובר בטובי בניה של מדינת ישראל. עצם האמירה שהם מסכנים את הציבור היא בושה".

במשטרה אישרו כי שני חשודים נוספים שנעצרו בהפגנה שוחררו הבוקר בתחנת המשטרה ולא הובאו לבית המשפט.

כזכור, לאחר שהמפגינים עזבו את אתר ההפגנה בכנסת, הם החלו בצעידה לעבר מעון ראש הממשלה. הם התבקשו להישאר במרחק של מאתיים מטרים מהמעון הרשמי, אולם בשלב מסוים פרצו את המחסומים וחלק מהם ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה ברחוב עזה. אחד המפגינים נכנס מתחת למכת"זית לתשואות המוחים שקראו לעברו: "גיבור ישראל".

אחד מהפרשים נפגע מלפיד בוער שהושלך לעברו. המפגינים הצליחו לפרוץ מחסום בדרך לביתו של ראש הממשלה עד שנהדפו, ומכת"זית הופעלה. המשטרה הבהירה כי: "מפגינים לא פרצו לבית ראש הממשלה בזכות פעילות והיערכות המשטרה שהצליחה לבלום אותם עשרות מטרים מהבית, חרף הפרות הסדר האלימות והפסולות שהיו במקום".

לאחר העימותים, ראש השב"כ רונן בר הגיע אמש לביתו של בנימין נתניהו בירושלים. היום, פרסם בר אזהרה חריגה: "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים". לדבריו, "ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הפגנה בירושליםמעון ראש הממשלהבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה