בריאות ותזונה

שותים בזמן הארוחה? זה מה שיכול לקרות לגוף שלכם

אם אמרו לכם שלא כדאי לשתות במהלך הארוחה, כנראה שיש בזה צדק, אלא אם כן אתם אנשים בריאים במיוחד. הנה כמה תובנות חשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעבר שמעתם בוודאי לא פעם שכדאי לשתות רק בסוף הארוחה, שלא כדאי לערבב כריך או ארוחת צהריים עם כוס מים, שזה מקשה מאוד על הקיבה שלכם. אבל האם הדבר הזה הוא מדויק? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכנית הרדיו שלה בתחנה 103fm מה קורה לגוף כשאנחנו שותים מים או משקה אחר במהלך הארוחה.

"האם זה נכון שאסור לשתות מים בזמן האוכל? תלוי למי", היא מסבירה. "כשמדובר באנשים בריאים, אפשר לשתות כמה שרק רוצים - לפני הארוחה, תוך כדי או אחריה. לקיבה יש מספיק חומצות עיכול ומספיק אנזימי עיכול, ולא משנה כמה נדלל את האוכל במים ששותים, עדיין יהיו יותר חומצות ואנזימים ממה שצריך". 

רוזמן המשיכה והסבירה כי "יש גם מאכלים שמכילים כמות גדולה של מים בפני עצמם, כמו מרק למשל, שזה כמו לאכול ירקות מבושלים ולשתות כוס מים. באנשים שסובלים מרפלוקס, צרבות, או בעיות של שלשולים ודלקות מעיים, כדאי לפעמים להפריד בין השתייה לארוחה". היא הדגישה כי הסיבה לכך היא "שאוכל נוזלי ודליל יכול 'לעלות' למעלה בקלות רבה יותר, וכן יכול להחמיר מצבי שלשול".

אגב, מחקרים הוכיחו בעבר ששתייה כוס תה לאחר הארוחה אינה בריאה כפי שאתם חושבים. אמנם רבים גורסים ששתיית התה מיד אחרי הארוחה מיטיבה עמם (והראיה לזה שהם אינם מרגישים כאבי בטן או תופעות לוואי אחרות) אולם המדע דווקא חושב אחרת: חוקרים מצאו שעלי תה שונים מכילים חומצות שמונעות מהחלבונים שבגופנו להתעכל. מה שזה אומר לנו הוא שלא כדאי לשתות תה מיד לאחר הארוחה, אלא לחכות לפחות כשעה לאחר מכן.

תגיות:ארוחהבריאותשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה