בריאות ותזונה

לא מה שחשבתם: האם מוצרים ללא גלוטן יכולים לעזור למשקל או לבריאות?

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה שרק הולכת ומתגברת, שכוללת מעבר לתזונה ללא גלוטן. האם זה בכלל בריא יותר? לא בהכרח

אא

הדיונים על גלוטן הולכים ומתרבים במהלך השנים, בעיקר בכל הקשור לעולם התזונה המודרני. אז מה זה בדיוק גלוטן? גלוטן הוא אחד מהחלבונים הנמצאים בדגנים כמו חיטה, שעורה ושיפון. בתרבות המערבית, המזון עשיר בגלוטן והוא הפך להיות מרכיב בסיסי בתפריט היומי שלנו, במאכלים כגון: פיצה, כריכים, פסטות, עוגות וכו'.  

עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה שרק הולכת ומתגברת, שכוללת מעבר לתזונה ללא גלוטן, גם בשל רגישות לגלוטן, אך גם בשביל להרגיש טוב יותר, לשפר את איכות החיים שלנו או להשיל כמה קילוגרמים.

ד"ר מאיה רוזמן ניפצה מיתוס בתוכנית הרדיו שלה ב-FM103 ואמרה כי "הגלוטן לא משמין, לא נדבק למעיים, לא גורם לשום נזק בריאותי אלא אך ורק באנשים שהתגלו בבדיקות דם ובדיקות רפואיות כרגישים לגלוטן. בשאר האנשים אין שום בעיה לצרוך ואין שום סיבה לשלם יותר על מוצרים ללא גלוטן".

מי שנמנע מגלוטן בשביל לרדת במשקל, ומפסיק לאכול עוגות, מאפים, פסטות ושאר הפחמימות המשמינות, אומנם חוסך לעצמו הרבה קלוריות מיותרות, אך ד"ר רוזמן מדגישה כי "השיטה לא בהכרח תורמת לירידה במשקל. אפשר להגיע לצריכת קלוריות גבוהה מאוד גם ללא גלוטן, אם אוכלים הרבה פירות יבשים, אגוזים ותפוחי אדמה. על אחת כמה וכמה, האנשים שמתחכמים וקונים מהמדפים של חולי הצליאק פסטה ללא גלוטן, וופלים ללא גלוטן ולחם ללא גלוטן – צריך לדעת שבכל אלו יותר קלוריות מן המוצרים הרגילים כי הם יותר כבדים ודחוסים, ובטח שלא תורמים לירידה במשקל".

ד"ר רוזמן מדגישה שאכן בריא יותר לוותר על קמח לבן וסוכר לבן, אך ללא שום קשר לגלוטן. "אין בעיה להרכיב תפריט מאוזן ואפילו בריא יותר ללא קמח לבן או אפילו מלא. לחם וחיטה הם לא מרכיב הכרחי בתזונה שלנו, ויש הרבה תחליפים אפילו יותר בריאים".

תגיות:תזונהגלוטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה