חדשות בארץ

המשטרה: לפתוח בחקירה נגד הפרופסור שהטילה ספק במעשי הזוועות בשמחת תורה

אגף החקירות המליץ לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, בחשד להסתה. משטרת תל אביב פנתה בבקשה דומה בנוגע לח"כ נעמה לזימי, שתועדה בהפגנה חוסמת אוטובוס של עצורים

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב יגאל בן שלום, המליץ היום (חמישי) לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, בחשד להסתה.

שלהוב-קיבורקיאן, מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, הושעתה מתפקידה לאחר שהתבטאה נגד ישראל, ופרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע טבח עם בעזה. בנוסף, הטילה ספק במעשי הזוועות שביצעו מחבלים ביישובי העוטף בשמחת תורה.

בשבוע שעבר הודיעה האוניברסיטה העברית בירושלים כי חזרה בה מהחלטתה להשעות את המרצה, לאחר שנערכה לה שיחה והיא "חזרה בה מהתבטאויותיה". ההודעה הגיעה בעקבות פגישה בין הפרופסור לרקטור האוניברסיטה העברית, פרופסור תמיר שפר, במהלכה הבהירה שלהוב-קיבורקיאן כי בתור חוקרת ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהם. על פי המוסד, משנתקבלה הבהרה אין מניעה שהפרופסור תמשיך ללמד, גם בבית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הודיעה האוניברסיטה לפרופסור, שטענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה, כי עליה לשקול לעזוב את משרתה. במכתב ששלחו הנשיא והרקטור נכתב כי טענתה שישראל מבצעת פשעי מלחמה משולים להסתה וכי הם מצטערים שהיא חלק מקהילת האוניברסיטה. רק לפני שלושה שבועות הוחלט להשעותה.

המשטרה ביקשה לפתוח בחקירה נגד ח"כ נעמה לזימי

מחוז תל אביב במשטרה העביר לאגף החקירות חומרים וביקשו לבדוק היתכנות לפתיחה בחקירה נגד ח"כ נעמה לזימי (העבודה). כך דווח בחדשות 13. זאת, לאחר שבמהלך ההפגנות האחרונות בתל אביב, לשחרור החטופים, לזימי לפי החשד תועדה חוסמת אוטובוס של עצורים, שנעצרו על ידי המשטרה בשל הפרות סדר.

כמו כן, על פי המשטרה, תועדה לזימי זורקת חתיכת גפרור למדורה בדרך בגין ומשתתפת בחסימות של כבישים. יש לציין כי כדי לפתוח בחקירה נגד חבר כנסת נדרש אישור של היועמ"שית.

לזימי הגיבה על הבקשה המשטרתית ברדיו צפון: "הודיעו לתקשורת לפני שהודיעו לי, אז נדמה לי שזה הרבה יותר חנופה לבן-גביר".

תגיות:נדירה שלהוב-קיבורקיאןמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה