חדשות בארץ

דובר צה"ל: "ערוכים למגוון תרחישים, אסור להיות שאננים"

תת אלוף דניאל הגרי התייחס לכוננות בצה"ל לאור האיום האיראני והדגיש כי הכוחות פרוסים ומוכנים "להגנה והתקפה". הודיע כי צה"ל סיים לתחקר את האירוע בו נהרגו שבעה עובדי סיוע בעזה

דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הבהיר בהצהרה שמסר הערב (חמישי) כי "כוחות צה"ל פרוסים היטב במערכי הגנה והתקפה, וערוכים למגוון תרחישים. אסור להיות שאננים, ובאותה נשימה חשוב לי להדגיש שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

הגרי ציין כי "ההמלצה היחידה שלי להיות ערניים ואחראים לעקוב אם יש שינויים. יש לנו הגנה במספר שכבות ויש לנו מטוסים בשמיים מסביב לשעון זה תקופה ארוכה. אנחנו מוכנים לכל התרחישים, זה קורה כמעט חצי שנה, ועדיין כשצריך לעבות מעבים וכשצריך לחדד מחדדים, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

תא״ל הגרי הגיב על אמירתו של ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, שאמר מוקדם יותר שלא ניתן לומר ש"הרע מאחורינו": "אנחנו מסתכלים על כל האויבים שלנו ונמצאים בלחימה בזירות אחרות. הדברים נאמרו בפורום סגור באמ"ן וטוב שנסתכל באופן מחמיר על חלק מהתרחישים, על מנת שנהיה ערוכים כמו שצריך".

שיבושי ה-:GPS פעולה של צה"ל

דובר צה"ל אישר הערב כי שיבוש ה-GPS היא פעולה יזומה של צה"ל. לדברי הגרי: "ביממה האחרונה הפעלנו באופן יזום שיבושי GPS, זה מסייע בנטרול חלק מהאיומים. אנחנו מודעים לזה שהשיבושים האלה גורמים אי-נוחות. אנחנו מתמודדים עם איומים רבים, ובימים האחרונים שוגרו לעבר ישראל איומים ממספר זירות, שרובם תוצר איראן. יירטנו אותם באחוזים גבוהים על ידי מערכות ההגנה שלנו, וגם על ידי המערכות של צבא ארה"ב".

גורמים ביטחוניים: ישנם מספר תרחישים

במערכת הביטחון נערכים למספר תרחישים לאור האיום האיראני. בין היתר ישנה אפשרות לניסיונות לפגוע בישראל באמצעות ירי טילים, כטב"מים ורקטות של מליציות שיעיות באזור, היושבות בלבנון, סוריה עיראק ותימן.

כמו כן, איראן עלולה לנסות לבצע שיגור ישיר של טילים בליסטים לעבר ישראל ממרחק של יותר מאלף קילומטר, אך בצה"ל מעריכים כי אין אינטרס לאיראן להיגרר למלחמה.

התרחישים הרלוונטיים יותר הם: ניסיונות של חוליות מחבלים לחדור לישראל מגבולותיה הקרובים. מסיבה זו, הוכרז עוצר יציאות במערך הלוחם.

בכיר איראני: "נגיב על החיסול בדמשק, אך התגובה צפויה להיות מוגבלת"

סוכנות הידיעות "רויטרס" ציטטה הערב גורמיםב איראן שציינו כי "טהרן לא תשאף לפתוח בעימות ישיר עם ישראל, בהתאם לגישה שאימצה מאז אירועי 7 באוקטובר. איראן תמשיך לתמוך במתקפותיהם של החות'ים בתימן נגד ישראל, צבא ארה"ב ונתיבי המסחר בים האדום. יש לחץ על להגיב לחיסול באופן משמעותי, אך מידת התגובה תהיה מוגבלת ותתמקד בהרתעה".

הסתיים תחקור התקרית בעזה בה נהרגו עובדי סיוע

דובר צה"ל הודיע שהסתיים התחקיר על הריגת עובדי הסיוע של ארגון "המבטח העולמי". התחקיר הוצג לשר הביטחון ולראש הממשלה. הוא יוצג לשגרירי המדינות הזרות ולארגון ואז גם לציבור.

הגרי הדגיש כי "מדובר בארגון מסור שבא לעשות טוב ונתן גם אוכל לאזרחי מדינת ישראל אחרי אירועי 7 באוקטובר. תחקרנו את זה באופן מעמיק, ואני מאמין שלאחר שנראה את התחקיר לשגרירים מהמדינות הרלוונטיות ולאנשי הארגון, נראה אותו גם לציבור באופן בהיר, ברור ושקוף, וזה יקרה בזמן הקרוב".

תגיות:דובר צה"למלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה