חדשות בעולם

בתקשורת הערבית סבורים: זו תהיה הנקמה של איראן בישראל

אחרי החיסול הדרמטי בסוריה, שיוחס לישראל, בדובאי סבורים כי המתקפה תהיה כבר בימים הקרובים, ותכוון לאתרים דיפלומטיים בישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי החיסול הדרמטי בסוריה, שבו חוסלו בכיר משמרות המהפכה ומספר בכירים איראנים נוספים, בתקשורת הערבית עוסקים בתגובה האפשרית נגד ישראל, שלה יוחסה התקיפה.

"בימים האחרונים, איראן אישרה באמצעות מפקדיה שהתגובה להפצצה על הקונסוליה בדמשק תהיה כואבת", נכתב ברשת אל-ערביה, הממוקמת בדובאי. הרשת פרסמה דיווח שמתבסס על התקשורת האמריקאית, לפיו בארה"ב סבורים שהתגובה האפשרית תתרחש עד סוף הרמדאן, כלומר במהלך הימים הקרובים. רמטכ"ל איראן תקף אתמול את ארה"ב וטען כי היא "שותפה לפשע הזה".

"פעולת התגמול תתבצע בזמן המתאים, תוך תכנון ופגיעה מרבית באויב, מה שיגרום לו להצטער על פעולתו", הוסיף הרמטכ"ל האיראני. "אנחנו אלה שקובעים את הזמן והתכנית של המבצע".

במהלך סוף השבוע אמרו גורמים אמריקאים לרשת CBS כי הם מודעים לאפשרות של שיגור של כטב"מים וטילי שיוט נגד ישראל בהיקף חסר תקדים. אותם גורמים הביעו חשש כי בטהרן ינסו להגיב "באותו מטבע" – ולתקוף אתרים דיפלומטיים בישראל.

לפי דיווח אמריקאי מהבוקר, פקידים איראניים שביקשו להישאר בעילום שם, טענו שאיראן העמידה את כל הכוחות המזוינים שלה בכוננות מלאה, וכי כבר התקבלה החלטה שעל המדינה להגיב ישירות למתקפה בדמשק במטרה ליצור הרתעה.

סא"ל במיל' מרקו מורנו, מי שכיהן בעבר כבכיר ביחידה 504, אמר בשבוע שעבר לעיתון מעריב כי "כל מי שצפה בדיווחים השונים באיראן סוריה ולבנון הבין עד כמה הצד השני הופתע מהצעד שיוחס לישראל, וראוי שסוף סוף מחוללי הטרור שדאגו להצטלם ולפרסם כל מפגש יעדיפו לעשות זאת כשהם מפוחדים מבוהלים. מי שחש כך, מתעסק פחות ביצירת טרור והרבה יותר בלשרוד. על כן החיסול הוא ציון דרך משמעותי במאבק בטרור, ומסר למחוללים אותו - האיראנים והגרורות שפועלים מטעמם. נאתר, נפגע ונשמיד".

תגיות:איראןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה