חדשות בארץ

"אני בהלם": הנוסעים שלא יכולים לעלות לאוטובוס בגלל שיבושי GPS

המלחמה הובילה לשיבושי GPS באזור חיפה וגוש דן, מה שגורם לכך שחלק מהנוסעים לא יכולים לשלם ואף מקבלים קנסות. איך הגיב משרד התחבורה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם נסעתם לאחרונה לאזור הצפון והוויז שלכם הפסיק לעבוד, לא מדובר בתקלה חריגה. השיבושים באפליקציות הניווט הם מכוונים ונעשים בשל המלחמה. יחד עם זאת, הם גם גורמים ללא מעט בעיות ואנשים נאלצים לשלם קנסות בשל אותן בעיות.

ביום חמישי בבוקר, נוסעת בקו אוטובוס מאוניברסיטת חיפה לרכבת נדרשה לשלם דו"ח משום שלא הצליחה לשלם על הכרטיס הרגיל, בשל שיבושי GPS באזור חיפה וגוש דן.

כזכור, צה"ל הודיע באותו יום שישנם שיבושים בקליטת אפליקציות הניווט, זאת עקב איום של טילים בליסטיים מאיראן. השיבושים היזומים נועדו לפגוע ביכולת של הטילים להגיע ליעדם.

יפית (שם בדוי) סיפרה לחדשות 12 כי היא נוסעת קבועה בקו הזה: "עליתי לאוטובוס בחיפה כשה-GPS שלי מכוון על ביירות, כמו עוד הרבה אנשים הבוקר", שחזרה. "לא הצלחתי להעביר את התשלום כי זה לא היה מסונכרן, ופתאום עלה פקח ונתן לי דו"ח על סך 100 שקלים. הפקח אמר: 'זו הוראה של משרד התחבורה', וזאת בידיעה מוחלטת שרוב הנוסעים לא יכולים להעביר תשלום. הרצחת וגם ירשת? אני בהלם".

בנוסף אליה, נוסעים רבים דיווחו על קושי בעקבות הבעיות בקליטה. לדבריהם, הם לא יכולים לשלם באמצעות הכרטיס הרגיל ולכן נמנעת מהם האפשרות לעלות לאוטובוס. עוד הוסיפו, כי במידה והם בוחרים לעלות על האוטובוס – הם מסתכנים בקבלת קנס.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית העבירה הנחייה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', כי במקרה שבו קיימים שיבושי GPS הגורמים לשיבוש בביצוע תשלום נסיעה לאוטובוס באמצעות מדבקת QR, אין למסור דרישה לתשלום תעריף מוגדל לנוסעים. יצוין כי במקרה המדובר, פנינו בנושא לחברת אגד ובוצע בירור וחידוד בנושא. כמובן שנזכה את הנוסעת בהתאם. כל שיש לעשות הוא להגיש פנייה מקוונת עם הפרטים בכתובת האתר".

תגיות:ניווטGPSשיבושיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה