חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם: "אין הצדקה למעשי החמאס"; המועצה לזכויות אדם: "ישראל מבצעת פשעי מלחמה"

אנטוניו גוטרש פרסם הצהרה קצרה בהתייחס למעשי הטבח ביישובי העוטף. ציין כי זהו "יום של כאב לישראל ולעולם". נמנע מלהכריז על חמאס ארגון טרור או לגנות את ההחלטה שקיבלה מועצת האו"ם לזכויות אדם נגד ישראל

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס היום (ראשון) לטבח בעוטף, שהתרחש לפני חצי שנה. הוא אמר כי "השביעי באוקטובר הוא יום של כאב לישראל ולעולם. האו"ם, ואני בפרט, אבלים עם הישראלים על 1,200 האנשים - כולל נשים וילדים רבים - שנרצחו בדם קר". לדבריו, "שום דבר לא יכול להצדיק את הזוועה שביצע חמאס בשביעי באוקטובר. אני קורא לשחרור ללא תנאי של כל החטופים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס".

עם זאת, המזכ"ל נמנע מלהצהיר כי יפעל, כדרישת ישראל, להוביל מהלך להכרזה על חמאס כארגון טרור. כמו כן, לא התייחס להחלטה שקיבלה שלשום מועצת זכויות האדם, שהכריזה כי ישראל מבצעת בעזה "פשעי מלחמה".

בהחלטתה קבעה מועצת זכויות האדם כי יש להטיל על ישראל אחריות לפשעי מלחמה אפשריים ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה. 28 מדינות הצביעו בעד, 13 נמנעו ושש התנגדו להחלטה. בין התומכות בהחלטה: אלג'יריה, בנגלדש, בלגיה, ברזיל, ברונדי, צ'ילה, סין, חוף השנהב, קוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, אריתריאה, פינלנד, גמביה, גאנה, הונדורס, אינדונזיה, קזחסטן, כווית, קירגיזסטן, לוקסמבורג, מלזיה, המלדיביים, מרוקו, קטאר, סומליה, דרום אפריקה, סודן, איחוד האמירויות ווייטנאם.

נמנעו: אלבניה, בנין, קמרון, קוסטה ריקה, צרפת, גאורגיה, ליטא, הודו, יפן, מונטנגרו, הולנד ורומניה. המדינות שהתנגדו להחלטה: ארגנטינה, בולגריה, גרמניה, מאלאווי, פרגוואי וארצות הברית. מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, ונכון לשלב זה אין לה משמעות אופרטיבית. היא תהפוך משמעותית - אם היא תתקבל במועצת הביטחון של האו"ם.

משרד החוץ מסר כי מדובר ב"החלטה אנטי ישראלית", ומירב אילון שחר, שגרירת ישראל בז'נבה, מקום משובה של המועצה, יצאה במחאה מהאולם. מירב אילון שחר: "המועצה הזו ורבים מחבריה עסוקים יומם וליל בגינוי מדינת ישראל ובהגנה על ארגון הטרור חמאס ועל כל מי שמבקש לפגוע בנו ולהרוס אותנו. ההחלטות שהתקבלו היום הן כתם על המועצה לזכויות אדם ועל האו"ם בכללותו".

היא הוסיפה כי "זו בושה למועצה שמאמצת החלטה שלא מסוגלת אפילו להזכיר את חמאס, או את התקפות הטרור האכזריות שלו ב-7 באוקטובר. מועצה שלא מגנה את הרצח האכזרי של יותר מ-1200 מבני עמינו, חטיפה של 240 נשים, גברים, ילדים ותינוקות".

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אף היא דיון בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה, בצל הרג שבעת עובדי הסיוע מאש צה"ל. נציג שגרירות ארה"ב באו"ם אמר כי המועצה והעצרת "ברורות בנוגע לצורך להגן על צוותים הומניטריים". לדבריו, "באופן טרגי, הדבר לא הוטמע על ידי הצדדים לקונפליקט בעזה, ואחת הדוגמאות היא הרג צוות WCK". הנציג האמריקני הוסיף: "כפי שאמר הנשיא ג'ו ביידן, ארה"ב מזועזעת וזועמת על הרג הצוות, שפעל להעברת מזון לאוכלוסייה. התקרית מעולם לא הייתה צריכה לקרות ואסור שתחזור על עצמה".

ארדן בדיון באו"ם: "הרג עובדי הסיוע - טעות, בגלל תוכנית הפעולה של חמאס"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס בדיון במועצת הביטחון לתקרית הקשה שבה נהרגו שבעה עובדי סיוע של ארגון WCK ברצועה, ואמר כי "ישראל לעולם לא פוגעת באזרחים במכוון, ודאי שלא בעובדי סיוע שעושים עבודה כה חשובה". ארדן ציין כי "הנהלים הצבאיים המקובלים לפתיחה באש הופרו, אך זו הייתה תוצאה של טעות טרגית שנעשתה בגלל תוכנית הפעולה הצינית של חמאס, שעושה שימוש במתקנים ורכבים אזרחיים".

תגיות:האו"םאנטוניו גוטרשמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה