חדשות בארץ

20 שנות מאסר למחבל שניסה לרצוח רכז ביטחון בעוטף

המחבל, עמאד סופי, הסתנן מעזה אחרי מבצע "שומר החומות", חמוש בשני סכינים ותכנן לפגוע באזרחים ביישוב. רכז הביטחון נפצע קשה מדקירה. המשטרה עצרה אימאם ממסגד בחברון שהסית לטרור

אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 20 שנות מאסר על עמאד סופי, תושב רצועת עזה שהורשע בניסיון רצח של רכז הביטחון השוטף ביישוב אבשלום שבעוטף. סופי הסתנן לשטח ישראל לאחר סיום מבצע "שומר החומות", תוך ניצול פרצה בגדר שנותרה בשל נפילת פצצת מרגמה, מצויד בשתי סכינים. כשהגיע רכז הביטחון ברכבו וביקש לתחקר אותו, דקר אותו פעמיים. חיילים ורכז נוסף שהוזעקו למקום נטרלו את המחבל. בנוסף, בית המשפט הטיל עליו לשלם פיצויים לרכז הביטחון הפצוע, בסך 50 אלף שקלים.

פרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל על המחבל עונש מאסר שינוע בין 20 ל-25 שנה. נציגת הפרקליטות עו"ד ליאת לוי-סיגל אמרה כי יש להחמיר עם הנאשם לאור המעשים שבוצעו ב-7 לאוקטובר, אפילו שהמעשה של צופי בוצע לפני. "יש בכך כדי להשליך ולראות את האירועים שבוצעו גם הם באור אחר".

בית המשפט קבע כי בעבירות ביטחוניות שבוצעו על רקע אידאולוגי יש לתת משקל לשיקולי הרתעת הרבים והיחיד מביצוע עבירות דומות, ובעניין זה יש משקל גם לעובדה שהנאשם לא נטל אחריות למעשים ולא הביע חרטה, ולמתיחות הביטחונית בגבול עזה בעת ביצוע העבירות ובימים אלו.

אימאם בחברון נעצר בגין הסתה לטרור

המשטרה עצרה לחקירה אימאם ממסגד בחברון, בן 65, לאחר שהסית לטרור ולאלימות במהלך תפילת יום השישי של הרמדאן. המעצר בוצע על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב יהודה, שפתחה לאחרונה בחקירה בעקבות חשד להסתה לאלימות וטרור מתוך מסגד בחברון.

נטען כי במהלך תפילת הצהריים של יום השישי השלישי של הרמדאן בשבוע שעבר, נשא החשוד דרשה במסגד בחברון בפני מאות מתפללים. על פי החשד, במהלך הדרשה הסית החשוד לאלימות ולטרור, כשאמר בין היתר: "מבקש מאלוהים שירצח את היהודים, שישמיד אותם, שלא ישאיר אחד מהם".

תגיות:מאסר למחבלרבש"ץ אבשלוםהסתה לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה