חדשות בארץ

המחבל וליד דקה, שחטף ורצח את משה תמם הי"ד, מת בכלא: "כשפל האדם שהוא"

וליד דקה, שרצח את משה תמם הי"ד ב-1984 ונשפט ל-37 שנות מאסר, מת בכלא אחרי שהגיש בקשה לשחרור מוקדם וסורב. משפחתו של הנרצח: "התרוממות רוח אחרי עשורים שבהם אנחנו נרדפים על ידי משפחתו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המחבל וליד דקה, שהיה מעורב בחטיפה וברצח של משה תמם הי"ד ב-1984, מת אתמול (ראשון) בבית החולים אסף הרופא. דקה הוא אחד האסירים הביטחוניים הוותיקים בישראל. העונש שהוטל עליו היה 37 שנות מאסר. בהמשך העונש הוארך בשנתיים, אחרי שנתפס בכלא עם טלפון סלולרי שהבריח ח"כ לשעבר ממפלגת בל"ד, באסל גטאסבמהלך השנים הוא הגיש מספר בקשות לשחרור מוקדם, אך אלה נדחו.

בקשתו האחרונה הייתה בשנה שעברה. הוא טען שימיו ספורים, אושפז בבית החולים, אבל אחר כך הועבר למתקן רפואי של שב"ס בטענה שחל שיפור במצבו.

לפני קצת יותר משנה, בגיל 62, דקה אושפז תחת אבטחה בצריפין. שב"ס קבע דיון בשחרורו המוקדם בוועדת שחרורים רגילה, והדבר עורר מחאה ציבורית והתנגדות של הפרקליטות.

אורן, אחיו של משה הי"ד, אמר לחדשות 12: "הרגשה של התרוממות רוח אחרי עשורים שאנחנו פשוט נרדפים על ידי דקה ומשפחתו, באין-ספור תעלולים. הוא למעשה סמל של המחבלים והרוצחים. ערבי ישראלי, סמל. לא עוד מחבל שמת בכלא - מת הסמל שלהם. אני, כאח שכול, מבחינתי הודעה כזאת אחרי מאבקים, גם בשנה האחרונה עד לעליון כי היא רצה להשתחרר בגלל המחלה, נלחמנו בכל הכוחות והוא נשאר בכלא - והוא יצא רק בשקית שחורה. כמשפחה אנחנו כמגיעים לסיפוק, יש בכלא עוד 2 רוצחים של אחי ואנחנו מקווים שגם הם ימותו בכלא".

אורטל, אחייניתו של משה, אמרה: "הוא מת בחולי, בכלא, כשפל האדם המסכן והעלוב שהוא. אחרי שעמד בראש החוליה שעינתה ורצחה את דוד שלי, הוא המשיך לענות את משפחתי שלי. נלחמנו רבות להישארותו בכלא, וכל רגע של מאבק השתלם. עבור משפחתי האהובה ורווית מלחמות הצדק, עבור עם ישראל, וגם עבורי אישית".

תגיות:רצחכלאמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה