חדשות בארץ

דרישה לכנס את הקבינט: משפחות שכולות ושרים נגד היציאה מעזה והפסקת הלחימה

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ביקשו כינוס של הקבינט המורחב כדי לדון בסוגיה. פורום המשפחות השכולות: "יציאה מעזה היא חץ בלבנו". מנגד, מטה משפחות החטופים דורש להתמקד בשחרור החטופים

מיצג הנצחה להרוגים בשמחת תורה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג הנצחה להרוגים בשמחת תורה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

דילול כוחות צה"ל ברצועה, לצד חידוש המשא ומתן מול חמאס, עורר תגובות בעד ונגד המהלך של מה שנראה כהפסקת הלחימה.

היום (שני) פנו השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו כינוס מיידי של הקבינט המדיני-ביטחוני, כדי לדון ביציאת צה"ל מעזה והפסקת הלחימה.

במכתב ששיגר סמוטריץ׳ לנתניהו הוא כתב: "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי, תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה".

סמוטריץ' טוען כי הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב. לדבריו, "במקום להוריד את הרגל מהגז אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס".

בן גביר, המתנגד להפסקת הלחימה, תקיף יותר: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".

פורום המשפחות השכולות בעד המשך הלחימה

פורום "הגבורה", המייצג מאות משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, הגיב לידיעה על דילולה כוחות בעזה: "ההודעה על יציאת הכוחות מעזה היא חץ בלבן של המשפחות השכולות. יקירנו יצאו למלחמה במטרה ברורה - להכריע את החמאס, להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולהשיב את החטופים לביתם. יציאה מעזה ללא מימוש המטרות הללו, שאותן קבעו בממשלה ובקבינט הביטחוני, היא פגיעה בצוואת הנופלים שמסרו את נפשם למען המטרות האלו ונפלו בשביל להביא למימושן. מערכת הביטחון חייבת לשנות את המדיניות שלה ולחזור לפעול בכל חלקי רצועת עזה, כולל כניסה מיידית לרפיח".

בפורום "תקווה", המאגד משפחות חטופים, הוסיפו כי אם אכן הדיווחים נכונים, אז למעשה כל המשא ומתן מול החמאס עלול לקרוס. בהודעת חברי הפורום נכתב: "עם איזה קלפים נגיע למשא ומתן כשכל הטנקים שלנו נמצאים כעת בעוטף עזה, ולא בעזה על הראש שלהם? אנחנו מרגישים שהדרך אבדה מזמן".

מטה משפחות החטופים: "זה הזמן להשיב את החטופים"

מטה המשפחות להחזרת החטופים פנה לקבינט לאחר הוצאת כוחות צה"ל מדרום הרצועה, וקרא להנחות את משלחת המשא ומתן לקהיר לחזור רק לאחר שתהיה הסכמה על עסקה לשחרור חטופים. בהודעת המטה נכתב כי "כוחות צה"ל נכנסו לעזה לאחר 7 באוקטובר כדי להביא לניצחון מוחלט. החלטת הממשלה על הוצאת כוחות התמרון ומעבר להגנה שוטפת, מוכיחה כי צה"ל הצליח להביא לישראל הישגים וניצחונות רבים בזירה הצבאית. ראש הממשלה וקבינט המלחמה - זה הזמן להביא את מדינת ישראל אל הניצחון המוחלט".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה