פסח

כיצד לנקות לפסח בלי לאבד את העשתונות?

רק המחשבה על ניקיונות לפסח גורמת לכם להילחץ? קבלו טיפים יעילים לניקיון יעיל ורגוע, לא רק בפסח

אא

בין אם הוא גדול או קטן, פשוט או מעוצב בקפידה, אין מקום כמו בבית. כשאנחנו ניגשים למלאכת הניקיון והסדר, בפסח ובכל השנה, אנחנו צריכים לעשות זאת במחשבה שאנחנו רוצים לחיות בבית נקי, נוח ומסודר. אך במיוחד בתקופה הזו של השנה, המלאכה הופכת להיות תובענית ומלחיצה, ואנו מרגישים שאנחנו לא מספיקים שום דבר. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לנקות את הבית בצורה רגועה ויעילה:

תוכנית פעולה מעולה

תכננו מראש אילו חדרים תנקו בכל יום במהלך השבועיים הקרובים. אתם יכולים להכין רשימה מסודרת ולקבוע מראש איזה משימות עליכם להשלים בכל יום. למשל, ניקוי אבק, ניקוי חלונות, שאיבת שטיחים, שטיפת כלים וכו'. בכל פעם שתסיימו משימה, סמנו V ועברו למשימה הבאה. זה גם יעשה לכם סדר בראש אבל גם ירגיע אתכם בצורה פלאית.

השתמשו בחומרי ניקוי איכותיים

חומרי ניקיון איכותיים יכולים לייעל ולפשט את תהליך הניקיון ולחסוך זמן יקר. כמו כן, וודאו שיש לכם מספיק אביזרי ניקוי, כגון: סקוטשים, מטליות רכות, נייר סופג, מברשות ניקוי מיוחדות ותרסיסים ייעודיים (כמו מסיר שומנים, אקונומיקה, תרסיס ניקוי לחדר האמבטיה וכו'). הכינו את הכול מראש. אין דבר מבאס יותר מלהיתקע בלי חומרי ניקוי כשאתם כבר מוכנים לנקות.

החזירו למקום

וודאו שיש לכל דבר בבית את המקום הייעודי שלו. אם ניקיתם סירים של פסח ואין לכם לאן להחזיר אותם, זה יוצר בלאגן, וגם לא מעט סטרס. אל תתחילו לנקות אם לא פיניתם מראש מקום והחלטתם מה הולך לאן. העבודה תהיה הרבה יותר יעילה ומהירה בצורה הזאת.

שימו מוזיקה

פעולת הניקיון לא חייבת להיות מלחיצה. ניקיון יכול להיות כיף אם עושים אותו באווירה חיובית ומרגיעה. שימו מוזיקה ברקע או באוזניות, האזינו למשהו שמרגיע אתכם או לחילופין ממלא אתכם באנרגיה. כך הזמן יעבור מהר יותר וגם בצורה הרבה יותר מהנה.

הטלת סמכויות

מטלת הניקיון לא חייבת ליפול על בן אדם אחד בבית. אם יש לכם ילדים – היעזרו בהם. תנו להם משימות בהתאם ליכולות שלהם. זה יכול להיות לסדר את החדר הפרטי שלהם או לעזור לנקות את ארונות המטבח. הם גם ירגישו טוב שהם חלק משמעותי בבית וגם ילמדו מיומנויות חברתיות חשובות.

אנחנו לא בתחרות

אל תצפו לעשות את הכול במהירות. אנחנו לא בתחרות, ועם תכנון יעיל, יהיה לכם מספיק זמן לנקות ולסדר את הבית לפני החג. ניקיון מוצלח מתרחש עם זמן ומאמץ. אפילו אם אתם מתעכבים זמן רב יותר בחדר מסוים, אל תלחצו. עדיף להיות יסודי מאשר לחזור ולנקות שוב כי הניקיון לא התבצע כמו שצריך.

קחו פסק זמן

אפשרו לעצמכם פסק זמן בין מטלה למטלה. אין חובה לנקות ולסדר מהבוקר עד הערב. בין לבין, שבו רגע, שתו כוס תה או אכלו משהו מתוק. ההפסקה נחוצה בכל עבודה והיא תעזור לכם להירגע ולהתמודד עם הניקיונות בצורה רגועה יותר.

משהו לזכור

ניקיון הבית מחמץ וסידור הבית לפסח לא בהכרח אומר לסדר את כל הארונות, לנקות את כל האבק ולעצב את הבית מחדש. נכון, אנשים מנצלים את התקופה להתחדשות, אבל המצווה היא לנקות את הבית מחמץ, להכשיר את כלי האוכל וכו', ולפעמים אנחנו צריכים להזכיר את זה לעצמנו. הום סטיילינג זה נחמד, סדר בארונות יכול להיות משחרר, אבל גם אם לא הספקתם, תמיד תוכלו לעשות זאת אחרי החג.

מה צריך לנקות לפסח, ועל מה אפשר לוותר? כנסו לקרוא את הרשימה המלאה

תגיות:ניקיונות פסחניקיון בגדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה