חדשות בארץ

האמריקנים הציעו הפסקת אש החל מרביעי, ישראל וחמאס ישיבו מחר

קבינט המלחמה ידון מחר בערב בהצעה החדשה שהונחה על שולחן המשא ומתן, וחמאס התחייב לתת תשובה סופית במקביל. בקטאר טוענים: "מעודדים מההצעה שגובשה"

גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

המשא ומתן מול חמאס: ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אחר הצהריים (שני) לכנס מחר בערב את הקבינט המצומצם, כדי לדון בהצעה חדשה שעלתה במסגרת השיחות שהתקיימו אתמול בקהיר. את ההצעה העלו האמריקנים, באמצעות ראש שירותי הביון, וויליאם ברנס.

על פי ההצעה, תוכרז הפסקת אש קצרה בת מספר ימים, החל מרביעי, חג עיד אל פיטר. במהלך הימים השיחות ימשכו ללא הפסקה, לסגירת כל הפרטים שיובילו לעסקה כוללת. בסיס העסקה: הפוגה בת שישה שבועות, ושחרור 40 חטופים תמורת מאות מחבלים.

דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי אמר לרשת BBC כי דוחא מעודדת מההצעה החדשה שגובשה במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים. לדבריו, "אם שואלים אותי אם אני אופטימי יותר היום מאשר הייתי לפני כמה ימים, אני אומר שכן". אל-אנסארי הוסיף כי ישראל וחמאס "בוחנים מקרוב" את ההצעה המדוברת.

בדיווחים בתקשורת הערבית והאמריקנית לא נמסר אם תינתן תמורה כלשהי לישראל עבור הפסקת האש. עם זאת, דווח כי לישראל הוצע הלסכים להחזרת תושבים מדרום הרצועה לצפונה. ישראל הסכימה לכך, בתנאי שהם ישבו בערי אוהלים ולא בבתיהם בצפוןה רצועה.

המצרים מבחינתם דיווחו כי תשובת חמאס תימסר עד יום שלישי. התקשורת המצרית דיווחה כי הושגה פריצת דרך בכל הקשור לדרישות חמאס לאפשר חזרת תושבים לצפון הרצועה, סוגיית מספר האסירים והחטופים שישוחררו ונסיגת צה"ל.

גורמים בישראל ציינו כי לא תיהיה הפסקה מוחלטת של הלחימה ולא נסיגה מוחלטת.

גורם בהנהגת חמאס אמר הערב לאל-ג'זירה: "העמדה של ישראל עדיין יוצרת מכשולים להשגת הסכם. התשובה הישראלית שקיבלנו לא כוללת הפסקת אש קבועה או נסיגה מרצועת עזה". לדבריו, ישראל דבקה בחזרת העקורים העזתים דרך מחסומים של צה"ל.

תגיות:משא ומתןחטופים בעזהקבינט המלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה