חדשות בארץ

בן גביר החליט: ניצב אבשלום פלד ימונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה

ניצב פלד משמש כיום כסגנו של המפכ"ל הנוכחי, רב ניצב יעקב שבתאי. המינוי טוען אישור של ראש הממשלה. סיעת המחנה הממלכתי הודיעה כי המינוי הוא בניגוד לסיכום עימה כשהצטרפה לממשלה

ניצב אבשלום פלד (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ניצב אבשלום פלד (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב (שני) כי מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא ניצב אבשלום פלד, המשרת כיום כסמפכ"ל המשטרה. המינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה.

פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בחטיבת השיריון. שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד, וביניהם מפקד יחידת גדעונים, מפקד תחנת בית שמש, מפקד מג"ב רמון, מפקד מרחבי חברון ונגב, סגן מפקד משמר הגבול, סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

 מאז חודש אפריל  2023 משמש ניצב פלד כסגנו של רב ניצב שבתאי. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו. בוגר לימודי תכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארצות הברית.

בן גביר: "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו ההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע השר כי רב ניצב שבתאי אל ימשיך בתפקידו. המלחמה וכניסת המחנה הממלכתי לממשלה עיכבו את פרישתו. בנוסף, ועדת החקירה לאסון מירון המליצה לסיים את תפקידו בשל אחריותו הישירה לאסון.

במחנה הממלכתי הגיבו להודעת השר לביטחון לאומי: "מינוי המפכ"ל מחייב הסכמה שלנו. מצפים מראש הממשלה שיעמוד בהסכם איתנו. מבלי להכיר את המועמד שהציע בן גביר, ראוי שבראש מערכת גדולה וחשובה כמו המשטרה תעמוד דמות מוסכמת".

תגיות:ניצב אבשלום פלדמפכ"ל המשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה