חדשות בארץ

שנתיים אחרי שהוכרז עד עוין: בוטל הסכם עד המדינה עם פילבר

שלמה פילבר העיד לפני כשנתיים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוכרז עד עוין מאחר ועדותו הייתה שונה מהותית מזו שנתן במשטרה. כעת ייערך לו שימוע לפני העמדה לדין. ביטול ההסכם לא ישפיע על המשפט

שלמה פילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שלמה פילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הפרקליטות הודיעה הערב (שני) כי הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת כשנתיים אחרי שמסר עדות במשפטו של ראש הממשלה, ובמהלכה הוכרז עד עוין מאחר ולטענת הפרקליטות עדותו הייתה שונה מזו שמסר במשטרה.

פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, מסר על כך לפילבר על דעתם של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן. לפי ההודעה שנמסרה ממשרד המשפטים, בפרקליטות נקטו בצעד חריג זה "לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו של פילבר".

במשרד ציינו כי מאחר ופילבר כבר מסר עדות, זו לא תשתנה ולכן אין לכך השפעה ישירה על המשפט עצמו. פילבר, שהיה חשוד בפרשת 4000 ובתיק בזק, יתייצב להליך שימוע, בסיומו יוחלט אם להעמידו לדין פלילי, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים. בתגובה להודעת פרקליטות כתב פילבר בטוויטר: "אני מוכן".

כזכור, התביעה טענה כי בעדותו במשטרה, פילבר טען כי נתניהו הנחה אותו להיטיב עם חברת בזק. על פי טענת התביעה במשפט נתניהו, פילבר פעל במסגרת תפקידו בדרכי מרמה לקידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת. עוד נטען כי "פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת, תוך שהסתיר עובדות מגורמים משפטיים ומקצועיים של משרדו, ופעל להעברת מסמכים מסווגים וניירות עמדה פנימיים, תכתובות ועוד, לחברת בזק". זו העבירה לו חזרה את עמדתה עם תיקונים כאלו ואחרים, כך ששירתו את טובת בזק והאינטרסים שלה. בעדות בבית המשפט פילבר הכחיש הנחיה כזו.

 

 

תגיות:שלמה פילברמשפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה