חדשות בארץ

דובר הג'יהאד האיסלאמי בחקירתו בישראל: "הפיצוץ בבית החולים בעזה נגרם מפיצוץ רקטה שלנו"

יחידת המודיעין החוקרת את המחבלים שנעצרו בעזה התירה לפרסום חלק מעדותו של בכיר ארגון הטרור. מודה בחקירתו: "הארגון שיקר ובדה סיפור על שרקטה ישראלית פגעה בבית חולים בתחילת המלחמה"

מעצר מחבל, ארכיון (צילום: דובר צצה"ל)מעצר מחבל, ארכיון (צילום: דובר צצה"ל)
אא

צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום חלק מחקירתו בישראל של דובר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסאלמי, טארק סלמי עודה אבו שלוף. הוא נעצר במהלך המבצע הצבאי שניהלו כוחות צה"ל בביתה חולים שיפא בעזה.

בחקירתו בפני אנשי יחידה 504 באמ"ן מודה המחבל כי "ארגוני הטרור ברצועה משתמשים בכל בתי החולים ברצועת עזה. הארגון שיקר ובדה סיפור על שרקטה ישראלית פגעה בבית חולים בתחילת המלחמה".

כזכור, במהלך המבצע הממוקד של צה״ל ושב״כ בבית החולים שיפא נעצרו יותר מ-500 מחבלים שמשויכים לארגוני טרור ברצועה, והועברו להמשך חקירה. ביניהם בכירים ומוקדי ידע בארגוני הטרור ברצועה.

אבו שלוף חשף בחקירתו פרטים לעבודת התעמולה וההסתה של ארגוני הטרור בתקשורת הערבית והבינלאומית, בדגש על יצירת מצגי שווא ושקרים על המתחרש ברצועה. כמו כן, הודה לראשונה כי הפיצוץ בבית החולים "אלמעמדאני" בתחילת המלחמה נגרם מפיצוץ רקטה של ארגונו וכי הארגון בחר לשקר ביודעין ולהאשים את ישראל באחריות לאירוע.

אותו ארוע סוקר בהרחבה בעולם. הפלסטינים טענו כי עשרות נהרגו מתקיפה של צה"ל והצבא פרסם מאוחר יותר סרטונים המתעדים כי מדובר ברקטה של הג'יהאד ששיגורה לעבר ישראל כשל והיא שפגעה בבית החולים.

מצה"ל נמסר כי דובר הג'יהאד פעל וקידם פעולות הסתה ותעמולה מתוך בית החולים שיפא, ומעיד על שימוש במתחם ובציוד רפואי למטרות טרור, כדוגמה אמבולנסים לשינוע בכירים מארגוני הטרור אל תוך ומחוץ לבית החולים.

תגיות:חקירהמלחמת חרבות ברזלדובר הג'יהאד האיסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה