חדשות בעולם

כמה עולה חבילת מצות בארה"ב ומדוע המדפים בסופרים עדיין מלאים?

המצות בארה"ב יקרות, אבל זאת לא הסיבה שבגללה בקהילה היהודית עדיין לא רוכשים אותן. אחת המשווקות של המוצרים הכשרים לפסח מספרת: "הסופרמרקטים מתקשרים אליי מודאגים ותוהים למה המוצרים לא נמכרים. הסברתי להם שהשנה פסח חל ב'איחור'"

מצות (צילום: shutterstock)מצות (צילום: shutterstock)
אא

מחיר חבילת מצות בארה"ב נע סביב 37 דולר. מדובר בחבילה גדולה רגילה, כפי שנמכרת בישראל. מחיר חבילה קטנה, שמכילה כחצי קילו, עולה כ-6 דולר. הממצאים האלה עולים מתוך מספר כתבות שעלו בימים האחרונים בארה"ב, שעסקו בנושא מכירת המצות לקראת החג.

על פי דיווח באתר ynet, בארה"ב התפלאו לאחרונה מדוע יהודים רבים לא ממהרים לרכוש את המצות לקראת החג. שלי ברוורמן, יהודיה שגרה באפר ווסט סייד, מספרת שהיא ממתינה שהסופר השכונתי שלה יתחיל למכור את הקונפיטורות הכשרות לפסח שמיוצרות במיוחד על ידי "מנישביץ" וכן בקבוקי קולה עם פקק צהוב במהדורה מוגבלת לפסח.

"המשפחה שלי פשוט אוהבת את זה יותר, זה לא קשור אפילו לשמירה על כשרות", סיפרה לאתר. משפחתה הופתעה לגלות השנה, עוד לפני פורים, את המצות על המדף. "לראות מצות, גפילטע פיש וחזרת בפברואר? זה כבר ממש מוגזם, אפילו בשביל חובבי פסח כמונו", היא מספרת. גם ברשתות המזון לא הבינו מדוע היהודים לא מסתערים על הסופרים.

הסיבה למכירה מוקדמת, כך לפי הפרסום באתר, היא טעות קמעונאית. בארה"ב חשבו כי הפסח יחול השנה במועד הרגיל שלו (לפי תאריך לועזי), אבל השנה הוא חל מעט מאוחר. כידוע, החגים הלא יהודיים חוזרים על עצמם מדי שנה, אבל לוח השנה העברי אינו כפוף ללועזי בהקשר הזה – אלא להיפך.

חלק מהקניינים לא שמעו מעולם על שנה מעוברת. לכן, מנהלת השיווק של אחת החברות הכשרות שמספקות את המוצרים לפסח, מספרת כי: "הסופרמרקטים מתקשרים אלי מודאגים ותוהים למה המוצרים לא נמכרים. הם אומרים לי - אנחנו מסתכלים על מספרים מהשנה שעברה, ועכשיו זה רחוק. הם ממש לחוצים כי אין מספיק מכירות. אז אני מראה להם לוח שנה ומסבירה להם שפסח כמה שבועות מאוחר יותר השנה, רק ב-22 באפריל".

מחקרים מראים כי שיא המכירות לפסח בארה"ב הוא יומיים לאחר תחילת החג. סיידמן סיפרה בראיון כי "הרבה פעמים צריך ממש לחנך את הקניינים. הם אמנם אחראים על התחום הכשר בחנות ומבינים את הדברים הגדולים - אבל לא את הפרטים הקטנים. וכך קרה מה שקרה השנה. אנחנו ממש צריכים לצאת וללמד אותם דברים בסיסיים כמו לוח השנה העברי".

לסיכום, ציינה סיידמן כי "כל שנה המבחר הכשר לפסח רק הולך וגדל, ובהתאם גם המכירות. זה כבר חוצה את הקהלים שמחפשים רק כשרות. יש אנשים שממש אוהבים את המוצרים האלה בגלל הטעם, או מחפשים אותם כי המרכיבים לרוב יותר בריאים, או כאלה שרגישים לגלוטן. אז נכון יש דברים שצריך לשנות בגלל פסח וזה הופך את כל העניין לבלאגן, אבל לפעמים זה לטובה".

תגיות:מצותחג הפסחארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה