חדשות בארץ

האלימות בהפגנה מול בית נתניהו: החשוד בהשלכת לפיד בוער לעבר שוטרים – ממובילי "אחים לנשק"

המשטרה עצרה את רוי גורדון, ממובילי "אחים לנשק", בחשד שהשליך שני לפידים בוערים לעבר שוטרים בהתפרעות מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. בית משפט השלום בבירה האריך את מעצרו של גורדון בארבעה ימים

הלפיד הבוער (צילום: דוברות המשטרה) הלפיד הבוער (צילום: דוברות המשטרה)
אא

רוי גורדון (45), ממובילי ארגון המחאה "אחים לנשק", נעצר הבוקר (שלישי) בחשד שהשליך שני לפידים בוערים לעבר שוטרים בהפגנה האלימה של מתנגדי הממשלה שהתקיימה בשבוע שעבר מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של גורדון בארבעה ימים. השופט גד ארנברג אמר בהחלטתו כי "אומנם הפגנות הן לב ליבה של הדמוקרטיה. אך סיכון חיי אדם ובעלי חיים אין בו דמוקרטיה והוא אף עלול להביא לאנרכיה". פרקליטו של גורדון, עורך הדין יאיר נהוראי, טען בדיון כי לקוחו סובל מפוסט טראומה ונמצא בהתקף חרדה. לדבריו, גורדון לוקח תרופות ומקבל טיפול פסיכולוגי, וכי לא הייתה לא כוונה לפגוע בשוטרים.

כזכור, הפגנת המחאה מול ביתו של נתניהו – שזכתה לאישור המשטרה – הפכה להתפרעות אלימה. המתפרעים התעמתו עם שוטרים וניסו לפרוץ את המחסומים שהוצבו במקום. במהלך ההתפרעות, השליך גורדון לפיד בוער לעבר פרש משטרתי. בתיעוד שפרסמה המשטרה נראה הלפיד פוגע בסוס ונכבה. לא היו נפגעים. על פי החשד, גורדון השליך בהמשך לפיד נוסף לעבר השוטרים. גם במקרה זה, לא היו נפגעים.

חבר הכנסת אלמוג כהן מסר בתגובה: "לא הופתעתי ממעצרו של רוי גורדון, ממובילי המיליציה 'אחים לנשק', בחשד להשלכת הלפיד על הפרש המשטרתי. כבר כאשר 'אחים לנשק' החלו את גל המחאות ניתן היה להבחין בזרעי האנרכיה והאלימות הקשה שמלווה את ההפגנות ברחובות ישראל, את שחיטת כל הקדוש בחברה הישראלית תוך פגיעה בצבא בחטא הסרבנות, אשר הטעה את אויבינו לחשוב בחולשתנו".

"הם אינם 'אחים לנשק'", הוסיף כהן. "האחים האמיתיים לנשק הם אלו מהעיר והכפר, דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, אשר שכבו בשוחות, לחמו יחד בקרבות, הסתערו על מטרות וספגו במקום חבריהם את הקליע ברחובות ישראל וברצועת עזה. הגיע העת שהציבור בישראל יקיא מתוכו את האלימים נושאי התואר השקרי 'אחים לנשק'".

מ"אחים לנשק" נמסר בתגובה: "רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהשתתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהינום. מיום השבעה באוקטובר הוא מלווה בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במיל' שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבן נעוץ בליבו. אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי: אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית, נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלהארכת מעצרבנימין נתניהואחים לנשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה