חדשות בארץ

ישראל לחמאס: "שחררו 40 חטופים חיים או שאין עסקה"

ישראל הציבה אולטימטום בנוגע לעסקה, אך בחמאס טוענים כי אין בידיהם 40 חטופים חיים מעל גיל 50 או מתחת לגיל 19, כפי שמורה ההסכם. הם דורשים בתמורה שחרור מחבלים נוספים

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הדיונים בעקבות ההצעה האמריקנית לעסקה לשחרור חטופים מתקדמים ובמסגרת זו, כך על פי פרסומים, ישראל הבהירה כי ללא שחרור מהיר של 40 חטופים חיים, אין טעם להמשך המגעים מול חמאס.

ההצעה החדשה מכילה פשרות של ישראל בנוגע למספר המחבלים שישוחררו תמורת החטופים. דנה וייס פרסמה בחדשות 12 כי בעוד שבהצעת פריז דובר על שחרור של 400 מחבלים, המספר כבר הוכפל וישראל מוכנה כעת לשחרר 900 מחבלים, בהם 100 מחבלים שישבו שנים רבות בכלא.

על פי מתווה העסקה הנוכחית, לישראל יש אפשרות להטיל וטו על חלק משמות המחבלים. במקביל, תאושר דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגלות את חלקם מהאזור בו התגוררו לפני שנכנסו לכלא.

לישראל, כאמור, יש תנאי משמעותי לעסקה הזאת: היא דורשת 40 חטופים חיים שישוחררו באופן מיידי, עניין שבחמאס טוענים שהם עדיין בוחנים. גורם מדיני ישראלי בכיר אמר כי "למרות שעדיין אין תשובה שלילית כדאי להנמיך את הציפיות, שכן סינוואר באופן עקבי גורר רגליים ומתנגד לעסקה".

לדברי העיתונאי אהוד יערי, מקורות בכירים בחמאס טוענים שהנהגת הארגון דורשת לבצע שינויים נוספים בטיוטת העסקה. ארגון הטרור טוען כי אין בידיו 40 אזרחים חטופים ש"נמנים עם הקטגוריה שעתידה להשתחרר בעסקה המסתמנת", כלומר אנשים בגילאי 50 פלוס או מתחת לגיל 19 – חולים, חיילות ופצועים.

בחמאס טוענים כי על מנת להגיע למספר הזה, הם צריכים לצרף חיילים חטופים, שלא כלולים בעסקה, ולכן הם דורשים להגדיל את מספר האסירים הפלסטיניים שישוחררו בעסקה בתמורה. מקורות בארגון הטרור טענו כי בידי מחבלי חמאס מוחזקים פחות מ-70 חטופים חיים. נכון להיום, 133 גברים, נשים, מבוגרים וילדים נמצאים בשבי כבר 186 ימים.

תגיות:חטופיםחמאסעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה