בריאות ותזונה

למה כדאי לכם לאכול חמאת בוטנים דווקא אם אתם שומרים על המשקל?

רוצים לשדרג את התפריט הבריא שלכם? חמאת בוטנים היא פתרון מעולה משום שהיא מספקת לגוף חלבון, שומן בריא וכמויות של ויטמינים ומינרלים. בנוסף, היא יכולה להרים את מצב הרוח

אא

לא כולם אוהבים אותה, אבל חמאת בוטנים, מלבד היותה ממרח אהוב על ילדים, גם מלאה ברכיבים תזונתיים שטובים לנו. אם אתם מקפידים על תפריט בריא אבל רוצים ליהנות מממרח טעים, כדאי שתדעו מהם היתרונות התזונתיים של חמאת הבוטנים:

מקור לחלבונים ושומן בריא

חמאת הבוטנים מכילה כמויות גבוהות של חלבון שחיוני לנו, וגם השומן בחמאת הבוטנים הוא השומן הבלתי רווי שמסייע לייצור הכולסטרול הטוב (HDL) בגוף.

עשירה בוויטמינים ומינרלים

בנוסף לחלבון ולשומן, חמאת הבוטנים מספקת מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף, ביניהם: ויטמין E, מגנזיום, אשלגן וחומצה פולית.

טובה לבריאות הנפש

חמאת הבוטנים מכילה תרכובות שמכילות סרוטונין, המכונה הורמון השמחה. ולכן, היא יכולה לשפר מצב רוח ולהקל על חרדה ודיכאון.

עוזרת בשמירה על המשקל

למרות שחמאת הבוטנים אינה דלת קלוריות, יש בה רכיבים תזונתיים חיוניים כמו חלבונים, ברזל, סידן ועוד. בנוסף, היא מכילה שומנים וסיבים שיכולים לגרום לתחושת שובע לאורך זמן, מה שעוזר לשמור על המשקל.

מעודדת שיקום שרירים לאחר פעילות גופנית

חמאת בוטנים עשירה בחומצת אמינו התורמת לשיקום שרירים לאחר פעילות ספורטיבית.

חשוב גם לדעת

חמאת בוטנים מכילה כ-600 קלוריות ב-100 גרם, כ-90 קלוריות לכף.

בחמאת בוטנים תעשייתית מוסיפים סוכר, מלח ושמנים צמחיים, מה שמוריד מאיכות המוצר. על פי סמדר פרימור, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, "כמו כל דבר טוב וטעים בחיים, צריך לדעת את המינונים והגבולות. חמאת בוטנים טבעית אכן עשירה בערכים תזונתיים אך במקביל גם בקלוריות. אם נשלב מדי יום כף חמאת בוטנים, נוכל לקבל את כל היתרונות והטעם הטעים. מומלץ וכדאי לקנות חמאת בוטנים טבעית שמכילה אך ורק בוטנים, ללא תוספת של שומן אחר, סוכרים ומלחים שונים. כדאי לבדוק את ההרכב התזונתי והסימון התזונתי לפני קנית המוצר בחנות".

אם רוצים לשלב חמאת בוטנים בתפריט היומיומי, פרימור ממליצה לשלב אותה ברטבים אסייאתיים שונים ובסלטים, להכין קינוח קפוא של תמר ממולא בחמאת בוטנים, או פשוט למרוח אותה על לחם מקמח מלא או דגנים.

תגיות:תזונהחמאת בוטנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה