חדשות בארץ

צה"ל ערוך למתקפה איראנית; חמאס "הקפיא" את המשך השיחות מול ישראל

נמשכת ההערכות הביטחונית לאפשרות שאיראן, או המיליציות הפועלות בשמה, יתקפו מטרות בשטח ישראל. המוסד וצה"ל אישרו תוכניות תקיפה. החמאס: "לא יהיה משא ומתן עד שימולאו דרישותינו"

מערכת "קלע דוד" (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)מערכת "קלע דוד" (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
אא

ישראל ערוכה היום (שישי) לתקיפה אפשרית מאיראן ב-48-24 שעות הקרובות. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמי מודיעין אמריקניים. בדיווח נטען כי צה"ל והמוסד אישרו תוכניות פעולה במקרה והתקיפה תכוון אל שטח ישראל. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הודיע אמש כי אין שינוי בהנחיות לציבור והצבא ערוך ל"הגנה והתקפה".

יש לציין כי מערכות ההגנה האווירית פרוסות ברחבי הארץ עוד מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", כך שלא ננקטו פעולות נוספות בכל הקשור להגנה האווירית הישראלית.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין ואמר לו כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן". המסר אם כך ברור: אם איראן תתקוף משטחה, צה"ל יגיב בהתאם על אדמת איראן.

בינתיים, בארה"ב, הממשל הנחה את עובדיו בישראל, ובני משפחותיהם, "להימנע מנסיעות אישיות מחוץ לאזורי תל אביב, ירושלים ובאר שבע עד להודעה חדשה". שגרירות ארה"ב אישרה את הדברים.

דיווח: חמאס הודיע למתווכות שהוא לא מעוניין להמשיך במו"מ עד שייענו דרישותיו

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום כי הנהגת ארגון הטרור הודיעה למתווכות כי היא אינה מעוניינת להמשיך בדיונים נוספים על עסקה להפסקת אש. לדב ריהם השיחות יוקפאו כל עוד אין התקדמות בדרישות החמאס לסיום המלחמה ולנסיגת הצבא מרצועת עזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ששלושה מבניו חוסלו השבוע ברצועה, אמר לרשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי בתקשורת הישראלית "אמרו שהרגו את הילדים והנכדים שלי כדי ללחוץ על חמאס לשנות את עמדתו במשא ומתן - זה לא יקרה. אנחנו דבקים בדרישה להכריז על הפסקת אש קבועה, על נסיגה מוחלטת וחזרת העקורים לבתיהם בלי הגבלות. בלי התנאים האלו לא נלך לשום עסקה".

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" כי "המפתח לכל הסכם נובע מהפסקת אש קבועה. סדרי העדיפויות הבולטים במשא ומתן הם החזרת העקורים ללא הגבלות ונסיגה מוחלטת של הכוחות מרצועת עזה. בלי זה לא ייחתם הסכם".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה