חדשות בארץ

בסיסים צבאיים נפגעו באיראן – התקיפה מיוחסת לישראל

על פי דיווחים זרים הותקפו יעדים של חיל האוויר האיראני, בין היתר אתר ממנו שוגרו לפני שבוע חלק מהכטב"מים האיראנים לעבר ישראל. חשש מתגובת נגד

כטב"ם בשימוש צה"ל (צילום: דובר צה"ל)כטב"ם בשימוש צה"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

על-פי דיווחים זרים, ישראל תקפה הלילה (בין חמישי לשישי) באיראן. הותקפו מתקנים של חיל האוויר האיראני, בין היתר באתר באזור אספהאן, ממנו שוגרו במוצאי שבת שעבר חלק מהכטב"מים לעבר ישראל. תקיפה נוספת ארעה באזור העיר תבריז - שנמצאת כ-800 ק"מ מצפון לאספהאן.

בישראל שותקים ולא מגיבים לדיווח, אך על פי ה"ניו יורק טיימס", גורמים ישראליים אישרו כי מדובר בתגובה ישראלית למתקפה האיראנית. העיתון ציין כי התקיפה בוצעה "מתוך שטח איראן" באמצעות כטב"מים ורחפנים נושאי חומר נפץ וכי מערכות הרדאר האיראניות לא זיהו כלי טיס לא מזוהה שנכנס לשטח האווירי של המדינה. בטלוויזיה האיראנית דיווחו כי התקיפה בוצעה על ידי "מסתננים" שחדרו לשטח איראן.

מנגד, ברויטרס דווח כי התקיפה בוצעה באמצעות טילים, ששוגרו ממטוסי קרב שלא חדרו לשטח האווירי האיראני. על פי הדיווח ישראל ביקשה להעביר מסר: "יכולים להגיע לכל מקום ולפעול בחופשיות ללא כל מגבלה".

במספר כלי תקשורת אמריקניים דווח כי זו לא הפעם הראשונה שבה גורמים "עלומים" תוקפים מטרות בשטח איראן. בינואר בשנה שעברה דווח כי ישראל תקפה מתקן תעשייתי-צבאי של משמרות המהפכה, שהיה ממוגן על-ידי מערך של סוללות הגנה אווירית.

בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל והחשש שהאיראנים יגיבו, שגרירות ארה"ב בישראל הנחתה את עובדיה ובני משפחותיהם "לא לערוך נסיעות שלא לצורך מחוץ לתל אביב, באר שבע או ירושלים".

תקיפת טילים בשטח סורי

האופוזיציה הסורית דיווחה כי הלילה בוצעה מתקפת טילים שכוונה לנמל התעופה אל-תלאא בסואידה, בדרום סוריה. נגרם נזק לשדה וכן הושמדה עמדת מכ"מ. התקיפה כוונה יעדים של המיליציות האיראניות בסוריה, ולפי דיווחים מערכות הגנה אווירית של האיראנים שמוצבות בסוריה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:תקיפה בסוריהתקיפה באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה