נטורופתיה ורפואה טבעית

מה עושים כדי שהילדים יישנו רצוף?

איך מייצרים מלטונין באופן טבעי, ולמה לא מומלץ לקחת תוסף?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורים רוצים שנת לילה רציפה. הם מוכנים לעשות הכל כדי שהילדים ילכו לישון מוקדם וישנו ברצף. מלטונין הוא תוסף אפקטיבי למדי, והורים נותנים אותו בקלות לילדים, לצערי, ולא מבינים שישנו סיכון משמעותי בלקיחה.

בישראל התוסף אמור להימכר רק עם מרשם רופא, אבל ישנם הרבה שמוכרים גם בלי מרשם, מה שיכול לגרום נזק לילדים ולנוער. הרגלי שינה בריאים ועצמאיים של ילדים תלויים בהרגלים שאנחנו נרגיל אותם אליהם, ולא בפתרונות קסם.

פעוטות וילדים מפרישים יותר מלטונין ממבוגרים, ולכן הם צריכים יותר שעות שינה. עם ההתבגרות, רמת המלטונין יורדת. רמת ההורמון בגוף עולה עם רדת החשיכה, ויורדת לקראת האור הראשון של הבוקר. מה שמפריע בעיקר להפרשת המלטונין הוא אור, ובעיקר אור כחול, שנמצא בחשיפה למסכים ולטלפונים חכמים.

חשוב להקפיד להשכיב ילדים לישון בשעות הערב המוקדמות, כדי שייצור המלטונין בגוף יהיה מאוזן. כך הם יוכלו להירדם בקלות. בנוסף, ייצור והפרשה של מלטונין יביאו לשיפור הזיכרון, ויכולות הלמידה והעיבוד ישתפרו.

מלטונין מעורר את מערכת החיסון ומסייע במלחמה בזיהומים. גם לוויסות רמות הסוכר בדם הגוף זקוק למלטונין.

בלוטת האצטרובל היא בלוטה שנמצאת במרכז המוח. יש לה תפקידים רבים, וביניהם ייצור הורמון המלטונין – כשהיא רואה שיש בגוף מלטונין, גם אם הוא מגיע מכדור סינטטי או טבעי היא מפסיקה לייצר מלטונין. ככל שמשתמשים יותר בתוסף מלטונין, כך מנגנון הייצור של המלטונין הולך ונחלש. כשמפסיקים לקחת את הכדור קשה מאוד לגוף לעורר את המנגנונים לייצר מחדש. הורים צריכים להבין שהם גורמים לילד נזק שקשה מאוד לתקן אותו, וחבל.

לכל פתרון קסם הגוף מפתח עמידות. לכן כאשר מתחילים לקחת מינונים קטנים, אחרי תקופה קצרה נאלצים להעלות את המינון, וזה משבש יותר את המערכת.

טריפטופן היא חומצת אמינו שממנה הגוף מייצר מלטונין. בין המזונות שעשירים בטריפטופן באופן טבעי נמצאים שעועית, אגוזי לוז, בננות, שיבולת שועל, דובדבנים, ביצים ודגנים מלאים. שילוב של המאכלים במשך היום, ובמיוחד בערב, יתרום לייצור מוגבר של מלטונין באופן טבעי ונכון.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותמלטונין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה