חדשות בארץ

בית הנבחרים אישר: סיוע לישראל בשווי 26 מיליארדי דולרים

חברי בית הנבחרים אישרו חבילת סיוע שכוללת תחמושת לכיפת ברזל וקלע דוד. לאחר האישור בסנאט דרושה חתימת הנשיא ג'ו ביידן כדי שהסיוע יועבר לארץ. חבילות נוספות אושרו לאוקראינה וטייוואן

מערכת כיפת ברזל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מערכת כיפת ברזל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בית הנבחרים האמריקני אישר הלילה (בין שבת לראשון), ברוב גדול של חברי שתי המפלגות, את חבילת הסיוע לישראל, כחלק מחבילת סיוע בשווי 95 מיליארד דולרים לכמה בעלות ברית של ארה"ב ברחבי העולם, בהן אוקראינה וטייוואן.

366 מחוקקים משתי המפלגות תמכו בסיוע לישראל ורק 58 התנגדו, מרביתם דמוקרטים. ההחלטה כפופה לאישור הסנאט, ולאחר אישורו תועבר לחתימתו של הנשיא ג'ו ביידן.

חבילת הסיוע שאושרה לישראל עומדת על 26.4 מיליארדי דולרים. חלק ממנו כולל תחמושת ל"כיפת ברזל" ולמערכת קלע דוד וכן למערכת "מגן אור", שמיועדת ליירט רקטות וטילים באמצעות לייזר. החלק המיועד לישראל כולל גם אספקה של 4.4 מיליארד דולר לחידוש מלאי של "פריטים הגנתיים", וכן 3.5 מיליארד דולר לרכישת מערכות נשק מתקדמות. 9.2 מיליארד דולרים מהסיוע שאושר לא יגיע לישראל, שכן הוא מיועד לסיוע הומניטרי לרצועה.

הנשיא ביידן בירך את חברי בית הנבחרים על אישור חבילות הסיוע ואמר כי אלה יספקו "תמיכה קריטית" לישראל ולאוקראינה - ותספק סיוע הומניטרי שבעזה זקוקים לו "נואשות". לדבריו, "החבילה מגיעה ברגע של דחיפות בהולה, כאשר ישראל עומדת בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן, ואוקראינה תחת הפצצות מתמשכות מרוסיה. אני רוצה להודות לקואליציה הדו-מפלגתית של מחוקקים בבית הנבחרים שהצביעו כדי לשים את הביטחון הלאומי שלנו במקום הראשון".

תגיות:סיוע לישראלמלחמת חרבות ברזלארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה