חדשות בארץ

מטעני נפץ, ירי וניסיונות דקירה: 5 פיגועים סוכלו בשומרון

מאז הבוקר ניסו מחבלים לפגוע בחיילי צה"ל במספר גזרות. שלושה מחבלים נוטרלו וחייל מילואים נפצע קל ממטען חומר נפץ. ירי בוצע על כוחות שביצעו סריקות לאיתור מחבלים

פעילות לסיכול טרור בטול כרם (צילום: דובר צה"ל)פעילות לסיכול טרור בטול כרם (צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחמי צה"ל סיכלו היום (ראשון) ביו"ש שלושה פיגועים, חיסלו שני מחבלים ועצרו מחבלת. שני פיגועים נוספים הסתיימו בפציעת חייל מילואים באורח קל, והשלכת מטען לעבר כוח צה"ל, ללא נפגעים. כוחות צה"ל עורכים סריקות לאיתור מחבלים שנמלטו לכפרים פלסטינים.

אחר הצהריים נוטרלה מחבלת שניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות. המחבלת התקרבה לחיילים עם סכין וחייל ירה לעברה ונטרל אותה. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

כמו כן, במהלך סריקות שביצעו לוחמי צה"ל בפאתי הכפר ג'ילבון, הושלך מטען נפץ לעבר הכוח, על פי דובר צה"ל החיילים לא נפגעו. הכוח ביצע סריקות אחר המחבלים שירו מוקדם יותר לעבר היישוב מירב שבגלבוע, ופגעו באחד הבתים בקיבוץ.

כזכור, הבוקר הגיע מחבל חמוש בסכין לצומת ענון, סמוך לקריית ארבע וניסה לדקור חייל. לוחמי גדוד שמשון שהיו בעמדה הצבאית נטרלו אותו בירי. מחבל נוסף פתח בירי לעבר הכוח ממקום מסתור בצידי הדרך. החיילים זיהו את מקור הירי ונטרלו את המחבל.

(צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר א' וסמ"ר מ', שלקחו חלק בסיכול, סיפרו: "עלינו לשמירה שגרתית. הגיע אלינו חשוד וביצענו נוהל מעצר חשוד. ברגע שהתחלנו לתפעל את האירוע פתחו עלינו אש מכיוון מזרח ותפסנו מחסות". הם הוסיפו: "סיור 60 צמצם אלינו ונטרל את המחבל הראשון, אחר כך צמצמנו מהר למחבל השני. הוא שלף סכין ונטרלנו גם אותו".

בצהריים נפגע חייל במילואים, שהיה בחופשה, ממטען חומר נפץ בציר כוכב השחר. החייל, ישראל לוי, סיפר כי הבחין בדגל פלסטין תלוי על תורן מאולתר בצד הדרך. לדבריו הוא התקרב לדגל כדי להורידו ואז ארע פיצוץ. "ניסיתי להוריד דגל פלסטיני. בעטתי בו ואז המטען התפוצץ עליי. היה מטען רציני שקבור מתחת לאדמה, למזלי הפיצוץ היה בצד ולא עליי. נפצעתי ברסס בידיים. אחרי הפיצוץ התעשתי על עצמי, התקשרתי למוקד ומשם הכול היסטוריה. נתתי דיווח באופן עצמאי. אני פצוע פחות מקל כמו שאומרים". לשאלה אם ייזהר מעכשיו מדגלים, הוא השיב: "בוודאי. זה לקח שלמדתי".

ברשתות הערביות פורסם תיעוד של הדגל והחייל מתקרב אליו ונפגע מפיצוץ. משמע: המחבלים היו בקרבת מקום ותיעדו את הנעשה.

(צילום: דובר צה"ל)

מבצע לסיכול טרור בנור א-שמס: 14 מחבלים חוסלו – תשעה חיילים נפצעו

כוחות רבים של צה"ל ומג"ב, בהכוונת אמ"ן ושב"כ, השלימו הלילה מבצע רחב, שנמשך שלושה ימים, לסיכול טרור במרחב נור א-שמס, סמוך לטול כרם.

במהלך המבצע כוחות מסיירת חרוב, דובדבן, לוט"ר וימ"ס חיסלו 14 מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, עצרו 15 מבוקשים, החרימו אמל"ח, השמידו עשרות מטענים והשמידו שתי מעבדות מטענים. בין המחוסלים מוחמד ג'אבר, מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסאלמי.

כלל המחבלים חוסלו במהלך חילופי אש עם הכוחות בזמן הפעילות. מתחילת הפעילות נפצעו תשעה לוחמי צה״ל ולוחם מג״ב באורחים קל ובינוני. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

כתב אישום נגד מחבל בן 17

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד נער בן 17, מאחד היישובים בוואדי עארה, בגין ניסיון רצח. לפי האישום, הנער החליט לרצוח יהודים כחלק מתפיסתו שלפיה חלה עליו "חובת הג'יהאד". לפני שבוע וחצי הוא יצא מביתו כדי לבצע פיגוע בעפולה ואף הכין צוואה, אך בדרך לעיר הוא תושאל ליד צומת מגידו על ידי שוטרים שחשדו בו. אז, הוא ניסה לפגוע באחד מהם באמצעות פטיש - ונורה על ידם.

מסיעי המחבל לגן יבנה נאשמים בגרימת מוות

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד חסין אלכרישאת (33) מפזורת אבו רובייעה ויוסף אבו עצא (41) מתל שבע, בגין גרימת מוות ברשלנות. השניים נאשמים כי הסיעו את המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה. זאת, למרות שהמחבל שהה באותה עת בישראל שלא כדין. בפיגוע בעיר, שאירע ב-1 באפריל, נרצח תושב לידור לוי הי"ד, בן ה-34.

תגיות:פיגועיםיו"שסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה