חדשות בארץ

דיווח בריטי: רק 40 חטופים נותרו בחיים; השב"כ: "דיווח לא נכון"

הדיווח בבריטניה ציין הוא מתייחס למידע שיש בידי השב"כ, אולם זה מכחיש כי קיים מידע מהסוג הזה. הקבינט ידון הערב באפשרויות לחדש את המשא ומתן מול חמאס, האיתן בדעתו לא לנהל שיח עד לנסיגת צה"ל מעזה

מיצג החטופים בירושלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג החטופים בירושלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי על פי מידע המצוי בידיו, ומסתמך על גורמים ביטחוניים ישראליים, בשב"כ חוששים שרק 40 חטופים, מתוך 133, נותרו בחיים.

העיתון דיווח כי המידע המודיעיני נאסף על ידי השב"כ שפועל בצורה קלה יותר בעזה מאז החל התמרון הקרקעי. המקור לכאורה שמצוטט בעיתון טען כי "הגישה למידע מודיעיני הפכה להרבה יותר קלה ממה שהייתה לפני ה-7 באוקטובר, כאשר הגישה שלנו לעזה הייתה מוגבלת ולא היו לנו יגישה למקורות רבים, המצב כיום שונה לחלוטין כי אנחנו שם. חמאס מנסה לשמור הכל מאוד בסוד, והם לעולם לא ישחררו את כל החטופים והגופות".

מקור ביטחוני ישראלי אחר אמר לעיתון: "המשא ומתן הוא מקרה אבוד. אנחנו לא יכולים לנהל משא ומתן על גופות כדי לשחרר מאות או אלפי מחבלים אחרים".

בשב"כ התייחסו לדיווח ב"דיילי מייל" ומסרו: "הפרסום המדובר אינו נכון ואינו על דעת השב"כ. המספרים המוזכרים בפרסום הינם על דעת הכותב בלבד ואינם מבוססים על מידע שעבר מהשב"כ".

כזכור, בשבוע שעבר הצהיר החמאס כי שקל בפרק זמן מסוים להציע לישראל שחרור 20 חטופים תמורת שישה שבועות של הפוגה. הארגון ציין כי אין בידיו 40 חטופים העונים על הדרישה הישראלית: חולים, נשים, פצועים ומבוגרים, שהינם בחיים.

הקבינט מתכנס הערב לדון באפשרויות לחידוש המשא ומתן

בישראל ובארה"ב רואים בחמאס כאחראי לעובדה שהמשא ומתן תקוע. ב"ידיעות אחרונות" דווח שלשום כי יחיא סינוואר "לא שינה את תנאיו במשך חודשים. ההצעה האחרונה של חמאס שהוצגה לישראל הייתה באותם תנאים. סינוואר לא החמיר את דרישותיו, אלא דבק בהן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לכנס הערב את הקבינט המצומצם כדי לדון באפשרויות לחידוש המשא ומתן. ראש הממשלה התייחס לתשובות השליליות של חמאס, הדורש נסיגה מלאה וסיום המלחמה בטרם יחזור לשולחן הדיונים. לדברי נתניהו, "עד עכשיו, כל ההצעות לשחרור חטופינו נדחו על הסף על ידי החמאס. לכן אמר בצדק מזכיר המדינה האמריקני: 'החמאס סירב לכל ההצעות שהוגשו לו'. הדבר היחיד שמונע עסקה לשחרור החטופים - הוא החמאס. במקום לסגת מעמדותיו הקיצוניות, החמאס בונה על פילוג בתוכנו, הוא שואב עידוד מהלחצים שמופנים כלפי ממשלת ישראל. כתוצאה מכך, הוא רק מקשיח את תנאיו לשחרור חטופינו. הוא מכביד את ליבו, ומסרב לשלח את בני עמנו - ולכן, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב. בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על החמאס".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה