חדשות בארץ

ראש אמ"ן פורש מצה"ל: "לעד אשא עימי את כאב המלחמה"

האלוף אהרון חליוה, ראש אגף המודיעין, הודיע במכתב לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי כי החליט לפרוש מתפקידו. בהודעתו כתב: "נושא עימי יום-יום, לילה-לילה, את אותו יום שחור". הרמטכ"ל אישר תוכניות תקיפה בעזה

האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)האלוף אהרון חליוה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, הודיע היום (שני) לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, על פרישתו מצה"ל. הפרישה לא תהיה מיידית, אלא צפויה בעוד מספר שבועות, בתום מינוי מחליף והעברת התפקיד בצורה מסודרת.

במכתב הפרישה כתב בין היתר חליוה: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה". יש לציין כי במכתב עצמו לא לקח חליוה אחריות אישית על חלקו במחדל שהוביל למתקפת חמאס על יישובי העוטף וחטיפת האזרחים, אלא אחריות כללית. בנוסף, קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

במכתב ההתפטרות כתב ראש אגף המבצעים: "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, עם ישראל והדורות הבאים, כי נכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".

כזכור, חליוה שקל לפרוש כבר בתחילת המלחמה אך החליט להישאר בתפקיד עם תחילת התמרון הקרקעי. כעת החליט לממש את כוונתו להתפטר, והוא הגורם הרשמי הראשון שעוזב את תפקידו בעקבות מה שמכונה "מחדל שמחת תורה".

דובר צה"ל מסר כי "חליוה יסיים את תפקידו ויפרוש מצה"ל לאחר שימונה לו מחליף בהליך סדור ומקצועי, ובתיאום עם הרמטכ"ל ושר הביטחון. הרמטכ״ל הודה לאלוף אהרון חליוה על עשייתו לאורך 38 שנות שירות בצה"ל, במהלכן תרם רבות כלוחם ומפקד לביטחון המדינה".

התקיפה ברפיח מתקרבת

הרמטכ"ל הודיע אמש כי אישר, בתום הערכת מצב שערך עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים, את התוכניות להמשך הלחימה. מבלי שצה"ל הודה בכך באופן רשמי, ההערכה היא כי התקיפה ברפיח מתקרבת.

בימים האחרונים דיווחו הפלסטינים על התגברות משמעותית בתקיפות צה"ל במרחב רפיח וגם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי "צה"ל יכנס לרפיח וימוטט סופית את החמאס".

תגיות:צה"לאהרון חליוהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה