חדשות בארץ

הקצין שנהרג בפוסט אחרון: "תודה על הזכות להגן על המדינה"

רס"ן דור זימל נטמן בבית העלמין באבן יהודה. ימים לפני שחרורו ממילואים העלה פוסט בו סיכם 118 יום בלחימה: "תודה ל-140 לוחמים שלא עזבו לרגע, גם כשהבקשות שלי דרשו מהם לסכן את חייהם"

רס"ן דור זימל, הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רס"ן דור זימל, הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

אלפים ליוו היום (שני) למנוחות, בבית העלמין הצבאי באבן יהודה, את רס"ן (במיל') דור זימל, שנהרג מפגיעת הכטב"ם ביום רביעי שעבר בערב אל-עראמשה. זימל הי"ד נפצע אנושות בתקרית, ולמרות מאמצי הרופאים להציל את חייו, מת אמש מפצעיו.

לפני ההלוויה עמדו מאות בני אדם בצידי הכביש עם דגלי ישראל, וחלקו לו כבוד אחרון. זימל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, היה אמור לסיים בקרוב את שירות המילואים בן ה-118 ימים, ולהתחתן בעוד חודש עם ארוסתו. הוא הותיר אחריו את ארוסתו, הוריו, אחות תאומה ואח קטן, שנמצא כעת בטירונות בצוללת בחיל הים.

בפוסט שכתב ימים לפני שנפצע סיכם צימל את ימי השירות, והודה לחיילים על התקופה המבצעית בגבול הצפון: "תודה על הזכות להגן על המדינה, תודה על הזכות להינשא לשיר, על משפחה תומכת ומכילה, תודה על החברים בלימודים שמבטיחים לעזור, ותודה ל-140 לוחמים ומפקדים שאת הפלוגה המסייעת מרכיבים. שמייצגים את המעט מתוך האחוז של המתנדבים, שעל אף הקשיים לא עזבו אותי לרגע, גם כשהבקשות שלי דרשו מהם לסכן את חייהם. אוהב את כולכם ניפגש בקרוב".  

ארוסתו ספדה לו בהלוויה: "אתה אדם כל-כך מאיר, עם חיוך שתופס את כולם. כזה שנכנס לחדר וכולם מרגישים בנוכחות שלו. אני מבטיחה להמשיך את הדרך שלך באופן הטוב ביותר. ביום רביעי בבוקר קמתי בהתרגשות כי ידעתי שבסוף השבוע אתה חוזר, שאלתי מה לקנות לך ואמרת לי 'מה שתרצי שאבשל לך'. זה רגע קטן מתוך מאות סיפורים שאפשר לספר עליך. אני רק מבקשת ממך שתבוא בחלומות, אני אוהבת אותך לנצח".

האם, שרון, אמרה כי "אין מצב שאצליח לסכם אותך בכמה מילים". לדבריה, "איך אפשר להיפרד מהמתנה הגדולה שקיבלנו לפני 27 שנים? אנחנו יודעים שאתה רוצה שנמשיך לצחוק, לחיות וליהנות, ואנחנו מבטיחים לקיים את הכול. בכל מה שנגעת תמיד הצטיינת. אני מודה על זה שנתת לנו זמן לפרידה, כי כולם אמרו שזה היה נס שלא נהרגת מיד עם הפגיעה. רצינו שהנס יהיה מלא, אבל תמיד עשית דברים בדרך שלך. ידעת כנראה שעם פציעה כזו לא תחזור למה שהיית קודם, וכל משהו אחר לא בא בחשבון. אז עשית הכול כדי שיהיה לנו עוד זמן איתך. חיבקנו אותך ובכינו".

אלון, אביו של דור, אמר: "לאורך השנים היית דמות נערצת, שמסמן מטרות ופועל להשיגן. ב-7 באוקטובר, כבר ב-07:00 בבוקר היית ארוז בדלת. הוספת לעיסוקים שלך להיות סמ"פ ולהוביל מילואימניקים שנשלפו כמוך להיות הכוח ששומר עלינו. מהיום שהתגייסת התייצבת לדגל. היה כל-כך חשוב לך לעשות שירות משמעותי. התקדמת בדרגות ונשארת בקבע כי האמנת שעל כתפיך לשמור על מדינת ישראל. חינכת והכשרת המוני חיילים לאהבת המולדת, ועשית את זה בדרכך הסוחפת".

זימל שירת כלוחם וקצין בחטיבת הנח"ל, השתחרר משירות קבע והחל ללמוד משפטים. בבחירות המקומיות ניהל את הקמפיין של ראש מועצת אבן יהודה הנבחר, מתן כצמן, ושימש עוזר אישי לראש המועצה. במקביל למד לתואר ראשון במשפטים.

"ביום רביעי שעבר ב-13:00 בצהריים הכול קפא" הוסיף האב "לא הפסקת להילחם כמו אריה. חמישה ימים בטיפול נמרץ, נלחמת כשלצידך מאות אלפים מתפללים. אתמול בבוקר אחרי מאבק ממושך נדמת. תראה כמה אנשים הגיעו להלוויה שלך, תראה כמה דגלים. 27 שנים נתת והלכת בראש המחנה, ואני מבטיח שנלמד עליך את הדורות הבאים. נאסוף את הרסיסים והשברים ונמשיך את דרכך. תודה על הזכות שנתת לי להיות אבא שלך".

מפקדו, סא"ל אלישע גייקובס: "דור, אחי היקר, חברי, פקודי. אני עומד כאן וכואב את נפילתך. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה על קיום מדינת ישראל וערכיה. אויבי ישראל רצו להשמיד את עם ישראל ומצאו מולם עם מאוחד, חזק ונחוש לנצח. אני רוצה לשאוב ממך כוחות, ציונות ואהבת הארץ. אני רוצה להעביר את הערכים שלך ללוחמים בגדוד ולשאר עם ישראל. שכולם ידעו מי היית".

תגיות:חלל צה"לדור זימלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה