חדשות בארץ

הסנאט אישר את חבילת הסיוע – הנשיא ביידן: "צורך דחוף עבור ישראל"

תקציב הסיוע אושר בתחילת השבוע בבית הנבחרים וכעת אושר גם על ידי חברי הסנאט. נשיא ארה"ב הודיע כי חתם על התקציב שנועד לספק לישראל תחמושת ואמצעי לחימה

אא

הסנאט האמריקני אישר הלילה (בין שלישי לרביעי) את חבילת הסיוע לישראל, טייוואן ואוקראינה. 80 סנאטורים הצביעו בעד מול 19 שהתנגדו. ההצעה, שאושרה בתחילת השבוע ברוב גדול בבית הנבחרים, ונזקקה גם לאישור הסנאט, כוללת סיוע של 95 מיליארדי דולרים, 26.4 מיליארדי דולרים מיועדים לישראל.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על חבילת הסיוע הצבאי לישראל ואמר לאחר מכן כי מדובר ב"יום טוב לאמריקה ולעולם". לדבריו, "הסיוע לישראל וכן לאוקראינה יהפוך את אמריקה לבטוחה יותר".

ביידן הוסיף כי "מדובר בצורך דחוף ביותר עבור אוקראינה, שעומדת מול מתקפה בלתי פוסקת של רוסיה, ולישראל, שעמדה מול מתקפה חסרת תקדים מצד איראן".

כזכור, בבית הנבחרים, 366 מחוקקים משתי המפלגות תמכו בסיוע לישראל ורק 58 התנגדו, מרביתם דמוקרטים. חבילת הסיוע שאושרה לישראל עומדת על 26.4 מיליארדי דולרים. חלק ממנו כולל תחמושת ל"כיפת ברזל" ולמערכת קלע דוד וכן למערכת "מגן אור", שמיועדת ליירט רקטות וטילים באמצעות לייזר. החלק המיועד לישראל כולל גם אספקה של 4.4 מיליארד דולר לחידוש מלאי של "פריטים הגנתיים", וכן 3.5 מיליארד דולר לרכישת מערכות נשק מתקדמות. 9.2 מיליארד דולרים מהסיוע שאושר לא יגיע לישראל, שכן הוא מיועד לסיוע הומניטרי לרצועה.

האריס בשיחתה עם הרצוג: "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל"

הבית הלבן התייחס לשיחה שערכו אמש סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, ונשיא המדינה יצחק הרצוג, ומסר כי האריס הדגישה את מחויבותו של ממשל ביידן לביטחונה של ישראל. כמו כן, חזרה סגנית הנשיא על "דאגתה העמוקה" בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה, ושוחחה עם הרצוג על הצעדים להגברת הזרימה של הסיוע ההומניטרי מציל החיים לאזרחים הפלסטינים. האריס אישרה כי בארה"ב עובדים לקדם הפסקת אש בעזה, כחלק מעסקה לשחרור החטופים.

תגיות:הסנאט של ארצות הבריתחבילת סיוע לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה