חדשות בארץ

צומת העוקפים: לוחמים נטרלו מחבלת שניסתה לדקור חייל

המחבלת הגיעה לעמדה צבאית וניסתה לדקור חייל, חבריו נטרלו אותה בירי. במערכת הביטחון בודקים מידע לפיו מחבלי הפת"ח בטול כרם קראו לבצע פיגועי התאבדות. גורמי הביטחון בכוננות מוגברת

צה"ל ביו"ש, ארכיון (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)צה"ל ביו"ש, ארכיון (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

לוחמי צה"ל סיכלו היום (רביעי) ניסיון פיגוע דקירה בצומת העוקפים, סמוך לקריית ארבע. מחבלת חמושה בסכין הגיעה לעמדה צבאית וניסתה לדקור חייל. לוחמים מגדוד "שמשון", שמוצבים במקום, ירו בה ונטרלו אותה. צה"ל עדכן כי אין נפגעים בקרב החיילים.

זו הפעם השנייה השבוע שלוחמי הגדוד מסכלים פיגוע. ביום ראשון הגיע מחבל חמוש בסכין לצומת ענון, וניסה לדקור חייל. לוחמי הגדוד נטרלו אותו בירי. מחבל נוסף פתח בירי לעבר הכוח ממקום מסתור בצידי הדרך. החיילים זיהו את מקור הירי ונטרלו גם אותו.

גדודי "חללי אלאקצא" קוראים לבצע פיגועי התאבדות

מחבלי הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי "חללי אל אקצא", יצאו היום בקריאה לחדש את פיגועי ההתאבדות בישראל. הקריאה יצאה ממפקדי המחבלים בטול כרם. חלק מהם תועדו בסרטון שעלה ברשתות הפלסטיניות, מכריזים על הקמת "יחידת מתאבדים מיוחדת".

גדודי "חללי אלאקצא" פרשו לכאורה מהפת"ח לפני יותר מעשר שנים, מאחר והם מתנגדים לאבו מאזן, שלטענתם משתף פעולה עם ישראל. במערכת הביטחון מודעים לתיעוד, ועל פי גורמים ביטחוניים ה"הכרזה" של אותם מחבלים "אינה מפתיעה". בחודשים האחרונים מספר מחבלים המשתייכים לגדודי "חללי אלאקצא" היו מעורבים בפיגועים ביו"ש.

ערב החג כוחות הביטחון, צה"ל והמשטרה, הכריזו על כוננות גבוהה ודריכות מיוחדת מחשש שמחבלים יבצעו פיגועים ביו"ש ובשטח ישראל. בכל ימי חול המועד, ועד אחרי צאת שביעי של פסח, מערכת הביטחון תישאר באותה דריכות.

אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים יתפרסו לאורך ימי החג בריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. במשטרה ציינו כי "מטרת ההיערכות המוגברת היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח". דגש הושם על ירושלים מאחר ואליה צפויים להגיע אלפי מבקרים, וכן תערך ברכת הכוהנים בכותל המערבי, שאליו צפויים להגיע עשרות אלפי מתפללים.

גם בצה"ל הוכרזה כוננות גבוהה ותוגברו הכוחות ביו"ש ולאורך קו התפר. 22 גדודים של צה"ל נפרשו ביו"ש ובבקעת הירדן, כשהמטרה העיקרית היא סיכול פיגועים.

תגיות:סיכול פיגועצומת העוקפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה