חדשות בארץ

החמאס: "כ-30 חיילים בידינו ויש יותר חטופים בחיים ממה שנטען"

התקשורת הערבית המזוהה עם חמאס פרסמה דווחים לפיו בכיר בארגון, בעילום שם, מכחיש את הדיווח במערב שרק 40 חטופים בחיים. הארגון פרסם סרטון שבו נראה אחד החטופים

מיצג למען שחרור החטופים, ניר עוז (צילום: Liron Moldovan/Flash90)מיצג למען שחרור החטופים, ניר עוז (צילום: Liron Moldovan/Flash90)
אא

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", המרבה לפרסם דיווחים המשרתים את החמאס, ציטט היום (רביעי) גורם בארגון הטרור, שבעילום שם מסר כי "לא ניתן לקבוע במדויק את מספר השבויים שעדיין בחיים, אבל מה שבטוח זה שיש יותר ממה שטוענים בישראל".

אותו בכיר חמאס המצוטט בדיווח השיב למעשה לטענה שהושמעה בשבוע שעבר בתקשורת הבריטית, לפיה כ-40 שבויים בלבד מוחזקים בעזה כשהם עדיין בחיים ועובדה זו ידועה לשב"כ. טענה זו נשללה על ידי השב"כ שמסר כי הפרטים אינם נכונים. בכיר החמאס המצוטט לכאורה בעיתון הקטארי לא ציין כמה חטופים אכן ללא רוח חיים, אולם הוסיף: "לא ניתן לקבוע במדויק כמה מהם מתו".

חמאס פרסם אחר הצהריים סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין, בן 23 מירושלים, בעל אזרחות ישראלית-אמריקנית, שנחטף מאתר המסיבה ליד רעים. בסרטון הוא נשמע בין היתר אומר כי הוא בשבי כמעט 200 יום, דבר המצביע כי התיעוד צולם לכל היותר לפני פחות משבוע.

סגנו של סינוואר: "התגמשנו במשא ומתן"

חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, התייחס למשא ומתן להפסקת אש ברצועה והשבת החטופים, ואמר לעיתון הסעודי "א-שרק": "אמרו לנו שאם נתגמש במפתחות חילופי השבויים, אז ישראל תתגמש בדרישות להסכם. צמצמנו את מפתח האסירים הפלסטינים עבור כל חייל או חיילת ישראלים - מ-500 ל-50".

לדבריו, "הדגשנו את נחיצותה של הפסקת אש, אך המתווה הנוכחי לא כלל זאת. חמאס מחזיק ביותר מ-30 חיילים והם מוחזקים במקומות מאובטחים מאוד ומרוחקים מידי ישראל. הדרך היחידה לשחרר אותם היא באמצעות משא ומתן רציני, ולאחריו התחייבות מלאה להפסקת אש ושיקום".

על הטענה שסינוואר מסתתר במנהרות ואף יתכן ונמלט מהרצועה, אמר סגנו: "מנהיג חמאס יצא לאחרונה מהמנהרות ופגש את לוחמי הארגון בשטח, באזורים שבהם היו קרבות עם צה"ל". לדבריו, "סינוואר עדכן את הנהגת התנועה בחו"ל על מצב ההתנגדות ברצועת עזה, ואישר מהשטח את עוצמתה של עמדת ההתנגדות ויכולתה להתעמת עם צה"ל".

לפני שלושה ימים כונס קבינט המלחמה לדיון שבמרכזו עמדה תשובת חמאס למתווה לעסקה, לפיה בארגון דורשים הפוגה של שישה שבועות בתמורה לשחרור של פחות מ-20 חטופים. גורם מדיני בכיר הודה כי "יש מבוי סתום במשא ומתן".

ישראל למעשה קיבלה את הצעת האמריקנים והקטארים להפסיק את הלחימה לשישה שבועות ולשחרר כ-900 אסירים פלסטינים תמורת 40 חטופים חיים, לפיה "מפתח" שכולל נשים, פצועים, מבוגרים וחולים. החמאס השיב בשלילה להצעה ודרש נסיגה מלאה של כוחות צה"ל וסיום המלחמה, כתנאי לקיום משא ומתן.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה