חדשות בארץ

גלנט: "בהיבט המבצעי, התקופה הקרובה תהיה מכריעה"

שר הביטחון יואב קיים הערכת מצב בצפון בזמן שחילות האוויר והתותחנים תקפו יותר מ-40 מטרות בדרום לבנון. הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בקהיר ודנו בתקיפה הצפויה ברפיח

תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

חילות האוויר והתותחנים תקפו אחר הצהריים (רביעי) למעלה מ-40 מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. באותו הזמן קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב בפיקוד הצפון. בתום הדיון אמר גלנט: "בהיבט המבצעי, התקופה הקרובה תהיה מכריעה".

שר הביטחון הוסיף כי "יש הרבה כוחות שפרוסים על הקו, יש פעולה התקפית הולכת ומתמשכת של כוחות צה"ל בכל דרום לבנון. התוצאות המבצעיות מרשימות מאוד - מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, אלה האנשים שהיו אחראים על הפעולה ההתקפית, על הרצון לפגוע באזרחי מדינת ישראל, ואנחנו גרמנו לכך שמחציתם מתים, ומחציתם מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון לפעולת צה"ל".

"המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה, ותושבי צפון מדינת ישראל יוכלו לחזור לבתיהם באופן שקט ובטוח. אנחנו עוסקים במספר חלופות על מנת לבסס את העניין הזה".

דובר צה"ל עדכן כי הושלמה תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של חיזבאללה במרחב עייתא א שעב שבדרום לבנון, באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו: מתקני אחסון, אמצעי לחימה, תשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את הארגון במרחב. בלבנון דווח כי חלק מהתקיפות כוונו אל מנהרות תת קרקעיות שמשרתות את מחבלי החיזבאללה.

תקיפה ברפיח, בתוך שבועות בודדים

רשת רויטרס דיווחה היום, כי לאחר אישור תוכניות המשך התקיפה בעזה, בתחילת השבוע, על ידי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, "צה"ל ערוך לפעול ברפיח מיד וממתין לאישור הממשלה". לידיעה אין אישור מגורם ישראלי רשמי.

כמן כן, דווח כי הרמטכ"ל, מלווה בראש השב"כ רונן בר, קיים היום ביקור במצרים ונפגש עם הצמרת הביטחונית המצרית, בראשות ראש המודיעין עבאס כמאל. השניים דנו עם המצרים בתקיפה הצפויה ברפיח.

כזכור, בתקשורת האמריקנית דווח בשבוע שעבר כי ישראל תתקוף ברפיח לאחר שתשלים הליך של פינוי אוכלוסייה אזרחית למערב או מרכז עזה. הפינוי יימשך כשבועיים.

גם ראש הממשלה בנימין רמז על כך ובשבוע שעבר ציין כי "צה"ל ממשיך במלחמה בעזה ונגיע לכל מקום, וזה יקרה בקרוב".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה