בריאות ותזונה

המומחית קובעת: רשימת המאכלים הכי משמינים בפסח

"כמות הקלוריות עלולה לגדול באופן חריג בפסח", קובעת מנהלת היחידה לדיאטה בכללית. אז מה עדיף - תפוח אדמה, עוף או דג? הרשימה המלאה

קניידלךקניידלך
אא

"כמות הקלוריות עלולה לגדול באופן חריג בפסח עם הארוחות הרבות המתחילות בליל הסדר ונמשכות בכל ימי החג", כך אומרת מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של שירותי בריאות כללית, מריאנה אורבך, לאתר מעריב. לדבריה, כמות הקלוריות עלולה לגדול באופן חריג בפסח עם הארוחות הרבות, שהחלו בליל הסדר ויימשכו לתוך חול המועד. אז מהם המאכלים הפופולריים וכמה קלוריות הם מכילים? אורבך פרסמה רשימה מיוחדת.

נתחיל עם מספר מאכלים פופולריים במהלך חול המועד ועד החג השני. בחמישה אגוזי מלך יש כ-80 קלוריות. ביצה קשה מכילה 70 קלוריות. אבל מה עם ארוחת הערב?

ביחידת כופתאה אחת ("קניידלך") - כ-100 קלוריות.

במנת דג ("גפילטע פיש") - כ-250-400 קלוריות.

מנת כרע עוף בגריל מכילה כ-250 קלוריות.

מנת בשר בקר (כ-200 גרם, פרוסה) מכילה כ-400-300 קלוריות (תלוי בסוג הרוטב).

מנת גולש (כ-200 גרם) - כ-300 קלוריות.

במנת ליפתן פירות בסירופ קערית קטנה - כ-160 קלוריות.

תפוח אדמה מבושל - כ-100-70 קלוריות.

מרק עוף זך – כ-100 קלוריות.

כוס יין יבש - כ-120 קלוריות.

כוס יין מתוק - כ-162 קלוריות.

כוס מיץ ענבים - כ-160 קלוריות.

אז מה עושים? איך שומרים על הגזרה גם בחג? אורבך ממליצה "לא לשבור את הדיאטה ולא להתיר כל רסן". היא טוענת כי "ניתן לאכול ממאכלי החג גם באופן מבוקר. לצמצם ככל הניתן בצריכת המצות ולא להתייחס אליהן כאל תוספת הכרחית לארוחה. להקפיד על שתייה מרובה - לפחות שבע-שמונה כוסות מים או נוזלים דיאטטיים ביום. להימנע מצריכות חטיפים בין הארוחות ובעיקר להתרחק מממתקי הפסח".

היא עונה גם על שאלת התחליפים: לדבריה, יש להעדיף יין רוזה (95 קלוריות לכוס) על פני יין אדום מתוק (170 קלוריות לכוס). כמו כן, להקפיד על צריכה רבה של ירקות, במקום מאכלים עתירי אנרגיה.

"בארוחה בשרית מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים. העדיפו דגים דלי שומן (מקרל, סלומון, סול, טונה) על פני דגים עתירי שומן (אמנון, נסיכת הנילוס, פורל).

"כמו כן, מומלץ לבחור בדג שמשקלו נמוך משום שהוא מכיל פחות אחוזי שומן , לדוגמא: קרפיון שמשקלו עד 300 גרם. להימנע מתוספות פחמימות כלשהן במרק (תפוחי אדמה, אורז , קניידלך וכו') , למעט ירקות מבושלים. להגביל את מספר 'ארוחות השחיתות' המתקיימות בחג ולהשתתף רק בהכרחיות שבהן. לנצל את הימים המתאימים לטיפולים משפחתיים בחיק הטבע או לפעילות ספורטיבית".

תגיות:קניידלךהשמנהפסחקלוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה