חדשות בארץ

ההצעה החדשה של חמאס: חמש שנים הפסקת אש - תמורת מדינה פלסטינית

חליל אל חיה, סגנו של יחיא סינוואר, ציין כי הארגון מוכן אף "להתפרק מנשקו" אם ההצעה תתקבל ותיושם. בישראל כלל לא ידונו בהצעה. הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס לדון באפשרויות אחרות לחידוש המשא ומתן ולקראת הלחימה ברפיח

התכנסות הקבינט, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)התכנסות הקבינט, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
אא

הפסקת אש לחמש שנים תמורת נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה, והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67. זו ההצעה החדשה אותה העלה היום (חמישי) חליל אל חיה, סגנו של מנהיג החמאס ברצועה, יחיא סינוואר. גורמים מדיניים בישראל ציינו כי מדובר בעוד "הצעה ריקה מתוכן" מצד חמאס, כדי "למשוך זמן". בישראל כלל לא ידונו בה.

אל חיה, שצוטט בסוכנות הידיעות AP, טען כי אין לארגונו "סיבה להגיע לעסקה ללא הבטחה לסיום המלחמה ונסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה". הוא אף טען כי ארגונו יסכים להתפרק מנשק, אם תוקם מדינה פלסטינית. אל-חיה הוסיף שחמאס מעוניין להצטרף לאש"ף.

הקבינט יבחן אפשרויות לעסקת חטופים ויאשר תקיפה ברפיח

שרי הקבינט המדיני בטחוני יקיימו היום דיון, שיעסוק, בין השאר, בפעולת צה"ל המתוכננת ברפיח. השרים יעודכנו בתוכניות של הצבא. לפני הקבינט המורחב יתכנס קבינט ניהול המלחמה.

הקבינט הרחב לא יידרש לאשר החלטות מאחר והוא כבר אישר את שלבי פעולת צה"ל, והסמיך את קבינט ניהול המלחמה להחליט על עיתוי הפעולה ברפיח. ההחלטה היחידה שעשויה להתקבל היא אישור להתחיל במבצע לפינוי אוכלוסייה עזתית מהעיר הדרומית ברצועה, צפונה ומזרחה. הליך זה עשוי להמשך כשבועיים, ורק לאחר הפינוי צה"ל יתחיל בתמרון הצבאי.

שרי קבינט המלחמה ידונו גם באפשרות להגיש הצעה חדשה לעסקת חטופים. חמאס דחה עד כה את כל ההצעות שהונחו לפניו על ידי המתווכים. הארגון מתעקש על נסיגה מהרצועה תמורת שחרור חטופים. עם זאת, אמש הצהיר כי הוא מוכן להפוגה ראשונית של שישה שבועות ושחרור 20 חטופים, ואחר כך סיום המלחמה ושחרור כל היתר. ישראל מצידה דורשת שחרורם של 40 חטופים ללא נסיגת הכוחות מעזה.

תגיות:קבינט המלחמהמלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה