חדשות בארץ

מנהיגי העולם קראו לחמאס לשחרר מיידית את החטופים - ארגון הטרור סירב

18 ראשי מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה וארגנטינה, פרסמו הצהרה משותפת שכוונה לארגון הטרור. המנהיגים: "השחרור יביא להפסקת אש". החמאס הגיב: "החטופים לא ישוחררו בלי הפסקת המלחמה"

נשיא ארה"ב (צילום: Miriam Alster/Flash90)נשיא ארה"ב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

הבית הלבן פרסם היום (חמישי) הודעה חריגה, הקוראת לחמאס לשחרר באופן מיידי את החטופים. על ההצהרה חתומים 18 ראשי מדינות: ארצות הברית, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה. בישראל מעריכים כי ההצהרה פורסמה בניסיון נוסף לעצור מתקפה עתידית של צה"ל ברפיח.

בהצהרה נאמר: "אנו קוראים לשחרור מיידי של כל בני הערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה במשך למעלה מ-200 יום. הם כוללים את האזרחים שלנו. גורלם של בני הערובה והאוכלוסייה האזרחית בעזה, המוגנים על פי החוק הבינלאומי, מעורר דאגה בינלאומית. נדגיש כי העסקה העומדת על הפרק לשחרור החטופים תביא להפסקת אש מיידית וממושכת בעזה, שתקל על גל של סיוע הומניטרי הכרחי נוסף, שיינתן ברחבי עזה, ותוביל לסיום אמין של פעולות האיבה. תושבי עזה יוכלו לחזור לבתיהם ולאדמותיהם, עם הכנות מראש, להבטחת מחסה וציוד הומניטרי".

בסיום הצרה נכתב: "אנו תומכים מאוד במאמצי הגישור המתמשכים על מנת להחזיר את האנשים שלנו הביתה. אנו שבים ומדגישים את קריאתנו לחמאס לשחרר את בני הערובה, ונביא לסיים את המשבר הזה כדי שנוכל ביחד למקד את מאמצינו בהבאת שלום ויציבות לאזור".

בתגובה, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי ארגון הטרור דחה את יוזמת המנהיגים והשיב: "החטופים לא ישוחררו, אלא אם תופסק המלחמה ברצועה".

הקבינט המדיני ביטחוני דן היום בפעולות ברצועה ובתקיפה הצפויה ברפיח. חבריו הסמיכו את קבינט המלחמה, שמתכנס הערב, לקבוע את העיתוי של התקיפה. ההערכה היא כי ישראל תנסה למצות מהלך נוסף של עסקה לשחרור חטופים, במקביל להכנת הוצאת עזתיים מרפיח צפונה ומערבה.

לאחר מהלך זה, ובעדר הסכם לשחרור חטופים, התקיפה ברפיח עשויה להתחיל בתוך כשבועיים. היום פנו גורמים מצריים לישראל וביקשו להקפיא מהלך של תקיפה ברפיח. לדברי המצרים יש לעשותה כל "למנצות את המשא ומתן מול חמאס".

המצרים מציעים הפסקת אש בת שנה בתמורה לשחרור מיידי של כל החטופים וניהול משא ומתן להסדר קבע. משלחת מטעמם צפויה להגיע מחר לישראל, בניסיון להתניע תהליך לשחרור חטופים.

תגיות:הבית הלבןקריאה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה