חדשות בארץ

עזה: מחבלים הניסו בירי פצמר"ים עובדי או"ם שעסקו בסיוע לאוכלוסייה

עובדי סיוע של האו"ם, חלקם אזרחים זרים, שנכנסו לרצועה כדי לסייע בחלוקת מזון וציוד לאוכלוסייה, נורו על ידי מחבלי חמאס ונמלטו מהמקום. האו"ם טרם גינה את התקרית

אנשי או"ם בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אנשי או"ם בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

עובדי סיוע ונציגי או"ם, מרביתם זרים, שהגיעו היום (חמישי) לסיור באזור הנמל הימי שהוקם בצפון הרצועה, ותכננו לעסוק בחלוקת ציוד הומניטרי לתושבים המקומיים, נאלצו להימלט לאחר שמחבלי חמאס ירו לעברם פצצות מרגמה. האו"ם דיווח כי לא היו נפגעים באירוע.

באו"ם הסבירו כי אותם עובדים עסקו תחילה בבחינת אזור הנמל הימי וכן אזור נוסף, שבו ארה"ב תקים בשבועיים הקרובים רציף צף, שנועד להכניס ציוד לרצועה. באו"ם לא גינו עד כה את תקיפת המשלחת.

יש לציין כי לא הרחק מהמקום מוצבים לוחמי צה"ל, שמאבטחים את הציר שצה"ל הקים בצפון הרצועה ומבתר את רצועת עזה לשניים.

בארה"ב דווח כי הפרויקט להקמת מזח זמני בחופי עזה, יספק כשני מיליוני מנות סיוע הומניטרי ביום לתושבי הרצועה. לפי הודעת הפנטגון, מדובר במשימת חירום שתנוהל בידי פיקוד התחבורה של צבא ארצות הברית וחטיבת התחבורה 7 מבסיס וירג'יניה.

המשלוח הראשון יחל בסוף מאי ויוכנס דרך מזח צף הכולל מסלול באורך של כ-550 מטרים שיחובר לחוף, ומספר ספינות לוגיסטיות שיעבירו את הציוד אל המסלול. האמריקנים ציינו כי לא יהיו "רגליים" אמריקניות על הקרקע בעזה.

גם איחוד האמירויות תפעיל קו סיוע ימי, באישור ישראל, להעברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך קפריסין. אדריכל המבצע הוא בכיר פת"ח לשעבר, מוחמד דחלאן, המתגורר כיום באבו דאבי.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, המרבה לצאת נגד ישראל, טען היום כי קצב חלוקת הסיוע איטי והאשים את ישראל בעיכוב הכנסת הציוד. מנגד, בישראל הציגו תיעודים לפיהם קצב משאיות הסיוע הוגבר וכי האשמה על כך שהמזון אינו מגיע בצורה מספקת לתושבי הרצועה מוטל על אנשי האו"ם, אשר אינם עומדים בקצב ולא מחלקים כראוי ובמהירות את האספקה לתוך הרצועה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, אמר כי "הרחבנו את שעות הפעילות והוספנו את אמצעי הבידוק. הפערים הלוגיסטיים לאיסוף והפצת הסיוע מוכיחים כי ישראל אינה מהווה צוואר בקבוק בכל הקשור למתן הסיוע ההומניטרי. על האו"ם לבצע את המלאכה עליה הוא אמון ולעשות אותה כנדרש. היעדר היכולות של האו"ם פוגע למעשה במאמץ ההומניטרי שמובילה ישראל".

תגיות:או"םסיוע הומניטריחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה