חדשות בארץ

החטופים לא זוכים לביקור, אבל הקבינט אישר לבקר את מחבלי הנוח'בה

הקבינט אישר את בקשת בריטניה לאפשר ביקור של שופט ושני משקיפים זרים בבית הכלא בו מוחזקים המחבלים שנעצרו בעזה. בן גביר וסמוטריץ' התנגדו להחלטה, שעוררה כעס גם בקרב משפחות שכולות

מחבלים שנעצרו בעזה (צילום: דובר צה"ל)מחבלים שנעצרו בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הקבינט המדיני - ביטחוני אישר הערב (חמישי) את בקשת בריטניה לאפשר ביקור אצל אסירי נוח'בה, הכלואים בישראל. על פי דיווח בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בהצעה לאפשר את הביקור בבתי הכלא, בעוד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' התנגדו.

בהחלטה נקבע כי שופט ישראלי, ושני שופטים לשעבר בריטיים, ייקבעו על-ידי ישראל ויוכלו לעשות בדיקות מדגמיות, "כדי להוכיח שישראל מקיימת את הסטנדרט הבינלאומי".

על פי הדיווח, ראש הממשלה וחברי הקבינט המצומצם טרם קבעו את המועד של הביקור, ובכל מקרה לא יאשרו ביקור של הצלב האדום, "כל עוד חטופינו לא מקבלים ביקורים כאלה".

הבריטים ביקשו לאפשר את הביקור כדי לשלול, לדבריהם, טענות שהעלו הפלסטינים באו"ם ובמדינות במערב, לפיהם המחבלים "זוכים ליחס מחפיר". הביקור, הסבירו הבריטים, יסייע לישראל אם הכל יתברר כשורה.

השר בן גביר הגיע לדיון מצויד בפסק דין של בג"ץ בפרשת עובייד ודיראני, שם התקבלה "דרישת ההדדיות", ולכן יבקש כי ביקורים של המחבלים יותנו בביקורים של החטופים הישראלים. בנוסף, בן גביר הציג חוות דעת מקצועית של שירות בתי הסוהר, הקובעת שביקורים מסוג זה עלולים לייצר התתססה בבתי הכלא, ולא להפך.

בן גביר הוסיף כי "בניגוד ל'דרישת ההדדיות', החטופים הישראלים לא זכו לביקור זהה של גורם בינלאומי בשבי החמאס. לשב"ס מערכת פיקוח מקצועית ועצמאית על תנאי האסירים. ⁠הדרישה הבריטית של ביקור מפקח מטעמם היא פגיעה בריבונות המדינה. לצערי ראש הממשלה מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה. ההחלטה היום בקבינט לכפות עלי ביקורים של משקיפים זרים בבתי הכלא, שיבדקו את מצבם של מחבלים, היא טעות חמורה. החטופים שלנו בעזה מקבלים התעללות, לא ביקורים ודאגה לזכויות".

יש לציין כי מחבלי הנוח'בה, "הכוח המיוחד" של חמאס, הובילו את המתקפה הרצחנית של שמחת תורה על יישובי העוטף. כמה עשרות מהמחבלים נתפסו ביום הלחימה ועוד מאות אותרו על ידי לוחמי צה"ל בשטח רצועת עזה, והובאו למעצר בישראל. על פי הערכות, בישראל כלואים כ- 300 ממחבלי הנוח'בה.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור הגיב לדיווח על אישור הקבינט: "מדובר בהחלטה רעה ומסוכנת שמחמירה את מצב ההרתעה הישראלית מול הטרור. למחבלי חמאס שביצעו את פיגועי הטבח אין זכות לביקורים ובוודאי שלא במצב בו החטופים שלנו מוחזקים בידי חמאס. לא יעלה על הדעת שהחטופים שלנו לא מקבלים שום ביקור מנציג בינ"ל כבר למעלה מ-200 ימים, ואילו הרוצחים השפלים של חמאס יזכו לביקורים. אנו דורשים להחמיר את תנאי הכליאה של כלל המחבלים בבתי הכלא, ולשלול מהם את כל זכויות היתר שאינן מחויבות מתוקף האמנות שישראל מחויבת להם. אנו דורשים מהקבינט לעמוד בתוקף מול לחצים חיצוניים ולא לאפשר בשום אופן ביקורים למחבלי הנוח'בה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מחבלי נוחבהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה