חדשות בארץ

מחכים לתשובת החמאס: ההערכה בישראל היא כי הסיכוי לעסקה "נמוך"

משלחת של ארגון הטרור נפגשה אמש עם המתווכים המצריים והודיעה כי תמסור תשובה הערב או לכל המאוחר מחר. נתניהו: "החמאס מתעקש על דבר אחד, סיום המלחמה, ואת זה לעולם לא יקבל"

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בישראל מצפים כי החמאס ישיב היום (שלישי) להצעה שהונחה לפניו על ידי המתווכים המצריים, מה שעשוי להוביל להפסקת אש החל מתחילת השבוע הבא.

אמש נפגשה משלחת של חמאס עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, שהניח בפניה את ההצעה לפיה ישוחררו 33 חטופים, ועל כל חטוף ישראל תתחייב להפסקת אש של יממה אחת, קרי 33 ימים. על פי דיווח ערבי, ישראל תשחרר מאות אסירים פלסטינים, על פי "מפתח" של כ-30 אסירים על כל חטוף מבוגר, חולה או פצוע, ועוד 50 אסירים על כל חיילת שתשוחרר מעזה. כמו כן, ישראל תיסוג חלקית מציר נצרים, תאפשר חזרת תושבים עזתיים לצפון הרצועה, ללא בידוק, ותימנע מכניסה לרפיח. בזמן ההפוגה הצדדים יקיימו משא ומתן על שלב שני, שיוביל לסיום הלחימה ושחרור על החטופים הנותרים.

נתניהו: "הסיכוי לעסקה נמוך ביותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהקבינט לא יכונס היום עד שלא תתקבל תשובה סופית מחמאס. בפגישה שקיים היום עם פורום משפחות שכולות ציין ראש הממשלה כי "הסיכוי לעסקה נראה כרגע נמוך ביותר. החמאס מתעקש על דבר אחד, סיום המלחמה, ואת זה הוא לעולם לא יקבל. אני לא מוכן לתת את זה.‏ לכן, אם זה המצב, וכרגע זה המצב, זה לא יהיה".

נתניהו הוסיף כי "לא נתפשר על מטרות המלחמה ולא נוותר על רפיח. לא נסכים לדרישת חמאס לשחרור מחבלים כבדים, מנהיגי רצח עם דם על הידיים".

גורם בחמאס אמר לרשת התקשורת הפלסטינית "קודס", המזוהה עם ארגון הטרור, כי "ההצעה המצרית לעסקה נחשבת לטובה ביותר שהוצגה לנו בחודשים האחרונים, שכן היא כוללת נסיגה בכמה נקודות שישראל התעקשה להיאחז בהן". לפי הגורם, "ישראל מקבלת את החזרת העקורים ללא תנאי, ומוותרת על הרעיון שהם לא ישובו".

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה