חדשות בארץ

גרמניה תמכה בישראל – שגרירה בארץ הותקף ברמאללה

עשרות פלסטינים השליכו אבנים לעברו של השגריר שהגיע לביקור באוניברסיטת ביר זית ליד רמאללה. מאבטחים מנעו פגיעה פיזית והשגריר חולץ מהמקום. הסיבה: התמיכה של גרמניה בישראל במלחמה

שגריר גרמניה בישראל (צילום: חיים צח, לע"מ)שגריר גרמניה בישראל (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שגריר גרמניה ניצל היום (שלישי) מתקיפה פיזית לאחר שעשרות פלסטינים ניסו לפגוע בו, בעת שהגיע לביקור ברמאללה. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי הרקע לתקיפה היא התמיכה העקבית של גרמניה בישראל.

השגריר הגרמני שטפן זייברט הגיע לביקור באוניברסיטת ביר זית מלווה בראש הנציגות של גרמניה בשטחים הפלסטיניים, אוליבר אובטש. רכבם של השניים עצר בפתח המוזיאון הפלסטיני ואז עטו עליו עשרות צעירים, השליכו לעברו חפצים ואבנים וניסו לתקוף אותו. השגריר חולץ בידי מאבטחו, בסיוע שוטרים פלסטינים, ונס מהמקום. לרכב נגרם נזק לאחר שהתוקפים שברו את מראות הרכב, תלשו את לוחית הרישוי ופגעו בשמשות.

לפי מקורות פלסטינים ששוחחו עם N12, החזית העממית הובילה את המחאה על רקע התמיכה העקבית של גרמניה בישראל. למרות שמנהיגים בין לאומיים מתבטאים לעיתים נגד ישראל, קנצלר גרמניה אולף שולץ ממשיך לתמוך בישראל. "אני לא חושב שהקריאה שחלק משמיעים, להפסקת אש מיד או הפסקת אש ארוכה, שזה בעצם אותו הדבר, היא נכונה. זה אומר שישראל תיתן לחמאס להתאושש, לרכוש שוב רקטות חדשות כדי שהם יוכלו לירות שוב", אמר שולץ בריאיון בארצו.

כזכור, גרמניה גם הצטרפה, לצידה של ישראל, לדרישה מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לדחות על הסף את תביעתה של דרום אפריקה. בעמדה הגרמנית שהוצגה בבית הדין נטען בין היתר כי "הממשלה הפדרלית הגרמנית דוחה בתוקף את ההאשמה ברצח עם שהועלתה נגד ישראל. אין לזה בסיס". סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק, הוסיף כי "מה שישראל עושה אינו רצח עם. חמאס היה רוצה לבצע רצח עם, זה חלק מהאג׳נדה שלו".

תגיות:רמאללהתקיפת שגריר גרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה