חדשות בארץ

דיווח: פינוי תושבי רפיח יימשך לפחות עוד עשרה ימים

גורם בכיר באו"ם אמר כי פינוי תושבי רפיח ייקח לפחות עשרה ימים, והדגיש כי במידה והעזתים יעברו דרך הגבול למצרים התהליך יתקדם במהירות רבה יותר

שכונת רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)שכונת רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

גורם בכיר באו"ם דיווח היום (שלישי) לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" כי פינוי התושבים הפלסטינים מרפיח, לקראת המבצע הצפוי של צה"ל ברצועת עזה, עשוי לקחת לפחות 10 ימים. עם זאת, ציין הגורם כי במידה והעזתים יעברו דרך הגבול למצרים, יתכן כי התהליך יתקדם במהירות רבה יותר.

מצרים, מצידה, מסרבת לקלוט את האוכלוסייה העזתית אל שטחה ואף איימה כי תפר את הסכם השלום עם ישראל במידה ובעקבות הפעולה הישראלית, האוכלוסייה מרפיח תחצה את הגבול אל שטחה.

בנוסף, מצרים מגבירה את הלחץ במטרה להגיע לעסקה בין ישראל וחמאס. בכיר מצרי צוטט בעיתון באומרו כי ההצעה החדשה של מצרים כוללת "פשרה" בין העמדות הרחוקות זו מזו של ישראל וחמאס, וניסיון להגיע להפסקת אש, שתמנע את כניסת צה"ל לרפיח.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, נמצא בימים אלה בביקורו הדיפלומטי השלישי במזרח התיכון מאז תחילת המלחמה. תיאום זה מהווה חלק מהמאמץ האמריקאי לתווך בין מדינות ערב לישראל, כמשך להסכמים בין ישראל לארגוני הטרור, בהקשר של הקרב ברצועת עזה. בנוסף, בלינקן מתמקד גם במאמץ לקדם נורמליזציה עם סעודיה, במטרה לשקם יחסים דיפלומטיים משמעותיים בין ארה"ב ובין מדינה זו.

בנוגע למבצע המתוכנן ברפיח, אמר אתמול בלינקן כי ארה"ב לא תוכל לתמוך במבצע צבאי גדול במרחב ללא תוכנית להגנה על העזתים המקומיים, שלדבריו ישראל טרם סיפקה. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, חזר ואמר כי ארצות הברית רוצה שישראל תימנע מכניסה לרפיח. "אנחנו לא רוצים לראות מבצע קרקעי גדול ברפיח. בוודאי שאנחנו לא רוצים לראות מבצעים שלא הביאו את הבטיחות והביטחון ל-1.5 מיליון אנשים שניסו לחפש מקלט שם למטה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי ישראל תפנה את האוכלוסייה העזתית מרפיח ותעבור להשמיד את מחבלי חמאס שם "עם או בלי עסקה".

תגיות:עזהפלסטיניםרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה