חדשות בארץ

דיווח ערבי: חטופים ישוחררו במספר פעימות, צה"ל ייסוג מהרצועה

בישראל ממתינים לתשובת החמאס להצעה המצרית לשחרור חטופים, והתקשורת הערבית מדווחת על הסכמה ישראלית עקרונית להצעה המצרית. זאת, למרות שבישראל אף גורם לא אישר את הדיווח

כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

העיתון הלבנוני אל-אח'באר חושף היום (רביעי) את פרטי ההצעה המצרית שהונחה בפני ישראל והחמאס, שתוביל לעסקה לשחרור חטופים, תמורת אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. על פי הדיווח, ישראל הסכימה למרבית הפרטים, אך שום גורם ישראלי לא אישר את הדיווח.

תשובת החמאס להצעה אמורה להתקבל הערב, או לכל המאוחר מחר, לאחר שמשלחת מטעם ארגון הטרור קיימה אמש שיחות בקהיר עם המתווכים המצריים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בערב, לאחר שתתקבל תשובת החמאס.

על פי העיתון הלבנוני, בשלב הראשון, שיימשך עד 40 יום, צה"ל ייסוג מזרחה מציר נצרים, אל קרבת הגבול הישראלי, החמאס ישחרר עד 33 חטופים, בין שניים לשלושה כל שלושה ימים, כשהנשים ישוחררו תחילה.

ביום השביעי צה"ל ייסוג גם מהצירים המרכזים המובילים מדרום הרצועה לצפונה ויאפשר חזרת עזתים לצפון עזה. ביום ה-22 להפסקת האש, ולאחר שחרור שני שליש מהחטופים, צה"ל ייסוג משאר המקומות.

בשלב הראשון החמאס ישחרר את כל החטופים הישראלים החיים בקטגוריה של נשים וילדים, וישראל משחררת 20 אסירים קטינים ואסירות עבור כל חטוף ישראלי. אחר כך ישוחררו החטופים המבוגרים, החולים והפצועים. בתמורה, ישראל משחררת 20 אסירים מבוגרים על כל חטוף.

עבור החיילות ישראל תשחרר 40 אסירים מהכלא הישראלי על כל חיילת ישראלית שמשתחררת, 20 מאותם אסירים מוגדרים אסירי עולם. כמו כן, בהמשך, על החמאס להעביר רשימה של כל החטופים שבידיו.

בנוסף, ההצעה המצרית כוללת סעיף לפיו לא יאוחר מהיום ה-16, ולאחר שחרור מחצית מהחטופים, יחלו דיונים בין שני הצדדים בדבר הסכמה על ההסדרים הנדרשים ל"החזרת השקט", קרי סיום המלחמה והחלפת כל הגופות, משני הצדדים.

ההצעה המצרית כוללת סעיפים נוספים המתייחסים לשיקום הרצועה, הכנסת 500 משאיות סיוע לפחות מידי יום, ועוד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהמתווה שחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה