חדשות בארץ

סקר בקרב ניצולי שואה: הרוב השיב כי אירועי שמחת תורה הם "שואה שנייה"

עמותת "אביב לניצולי השואה" ביצעה סקר עמדות בקרב ניצולי שואה, על רקע אירועי הטבח ביישובי העוטף. 51% מהם ציינו כי האירועים מזכירים להם את אשר עברו בשואה והביאו להידרדרות במצבם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

51% מניצולי שואה, שהשיבו לסקר מיוחד, ציינו כי האירועים בשמחת תורה, ובמיוחד הטבח ביישובי העוטף, שווי ערך למושג "שואה שנייה". תוצאות הסקר פורסמו היום (רביעי) על ידי עמותת "אביב לניצולי השואה".

העמותה ביצעה סקר עמדות בקרב ניצולי שואה, על רקע האירועים בשמחת תורה ויום השואה הקרב. הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של ניצולי השואה בישראל (501 משיבים) על ידי מכון מאגר מוחות, בראשות פרופ' יצחק כ"ץ.

על פי הנתונים, כמחצית מניצולי השואה (51%) ציינו כי ניתן לקרוא לאירועי השבעה באוקטובר "שואה". 73% מניצולי השואה חווים הדרדרות במצבם הנפשי, על רקע אירועי שמחת תורה, שהחזירו אותם לזיכרונות הקשים מתקופת השואה.

מתוצאות הסקר עולה כי המלחמה השפיעה לרעה על בריאותם של רוב הניצולים (64%) ועל מצבם הנפשי (73%) וכמחציתם (51%) דיווחו כי מאז תחילת המלחמה הם נזקקים יותר לסיוע. רוב ניצולי השואה (64%) חרדים היום יותר לקיומה של מדינת ישראל. ל 61% מניצולי השואה בן משפחה המשרת בצבא.

אורלי סיון, מנכ"לית עמותת "אביב לניצולי השואה": "אנו נמצאים בפתחה של תקופה ביטחונית מאתגרת ואיום של מלחמה רב זירתית, לכן חובה עלינו לתת תשומת לב מיוחדת לניצולי השואה, שגם כך מספרם הולך ומצטמצם משנה לשנה ולתת מענה מיידי למיגונם הפיסי, חוסנם ובריאותם. מאז השבעה באוקטובר, תחת מלחמה מתמשכת ניצולי השואה חוזרים מדי יום לטראומות ילדות וסובלים מחרדה וחששות קיומיים".

תגיות:סקרניצולי שואהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה