חדשות בארץ

אחותו של הנייה, הנאשמת בהסתה, שוחררה למעצר בית

בית המשפט בבאר שבע הורה לשחררה, שבוע לאחר שהוגש כתב האישום בגין עבירות הסתה והזדהות עם ארגון טרור. המשטרה דיווחה כי מתחילת המלחמה הגישה 162 כתבי אישום בגין עבירות דומות

פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

סבאח אל סאלם הנייה, אחותו של הראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שוחררה היום (רביעי) למעצר בית. בית המשפט השלום בבאר שבע קיבל את עמדת הסניגוריה שאין חשש משיבוש הליכי משפט.

בית המשפט קבע כי היא תשוחרר בהפקדה כספית בסך 20 אלף שקלים, ערבות עצמית של 10,000 שקלים, וערבות צד ג' של 10,000 שקלים. על הנייה ייאסר להשתמש בטלפון חכם ובמחשב. לאור מצבה הרפואי, יותר לה לצאת לטיפולים רפואיים.

כזכור, לפני שבוע הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד אל סאלם (57) מתל שבע, ומיוחסות לה עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה.

אל סאלם, אחת משלוש אחיות של מנהיג החמאס המתגוררות בישראל, נעצרה בחודש שעבר בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל והשב"כ. בביתה נתפסו ממצאים המחזקים קיום קשר עם גורמי חמאס ברצועה ובחו"ל וכן מאות אלפי שקלים במזומן, שעל פי החשד גייסה לטובת חמאס.

מכתב האישום, שהגיש עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי ב-9 באוקטובר שלחה סבאח הנייה לעשרות אנשי קשר, ובהם אחיה, הודעות ווטסאפ הכוללות דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי חמאס ולחלקו במעשי הזוועה ההמוניים המהווים מעשי טרור.

בין היתר כתבה (בערבית): "הוי אלוהינו יש לנו אחים נכנסו לאויב שלנו. ניצחון לדת שלך ושחרור לאסירים שלנו, ויציאה של הנביא שלך מוחמד עליו התפילות, עשה להם סיבות הכוח... ספק להם ממה שיש לך והכוח שלך והניצחון שלך".

למחרת וכן כעבור מספר ימים, שלחה הנייה בקבוצות ווטסאפ בהן היא חברה הודעה נוספת: "היי חבר'ה. מי שיכול לשלוח את התפילה הזאת אל כל השמות שנמצאים אצלכם זה משפיע מאוד להשמדת האויב. 'הוי אלוהים פזר אותם והפרד ביניהם ועשה את ניהולם בהשמדתם והרוס את בניינם והחלף את מצבם וקרב את סופם וחתוך להם את החיים. תן להם להיות עסוקים בגופות שלהם וקח אותם... הוי אלוהים ספור אותם במספר והרוג אותם ואל תשאיר אף אחד מהם'".

את ההודעות היא שלחה בין היתר לקבוצות בשם "אהובים של סבתא" ו"פרחי הנייה", ובין השאר היא שלחה אותן גם לאחיה. קבוצת הוואטסאפ "אהובים של סבתא" מנתה תשעה מספרי טלפון, ואילו קבוצת "פרחי הנייה" מנתה 116 מספרים - ובשתי הקבוצות היא פרסמה דברי שבח ועידוד לחמאס. הנייה הייתה חשודה גם בעבירה של מגע עם סוכן חוץ, אך עבירה זו לא נכללה בכתב האישום. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים.

המשטרה: 162 כתבי אישום הוגשו נגד מסיתים

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" נבדקו על ידי המשטרה 1010 פרסומים המהווים חשד להסתה לטרור או הסתה נגד ישראל. על פי המשטרה, 524 פרסומים אושרו על ידי הפרקליטות לפתיחה בחקירה פלילית. עד כה נעצרו 140 חשודים בהסתה לטרור והוגשו כתבי אישום נגד 162 מהנחקרים.

18 מבוקשים נעצרו ביו"ש

כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בסך הכל נעצרו 18 מבוקשים בכפר דומא, באל פאוור, בכפרים עין עריכ, דהיישה ועין אום אשרייט, עין הסולטאן ועקבת ג'אבר.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לחמאס.

תגיות:מעצר מבוקשיםהסתה לטרורסבאח אל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה