חדשות בארץ

ההילולה במירון: בצה"ל חוששים, ועדת חוץ וביטחון תכריע

היום (חמישי) תתקבל החלטה האם להאריך עד סוף החודש את הכוננות למצב מיוחד בעורף, או לא. בצה"ל חוששים שההר יהיה מטרה עבור חיזבאללה, גם בשל הימצאותו של בסיס חיל האוויר במקום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תתקיים או לא תתקיים? זאת השאלה. הבוקר (חמישי) אמורה להכריע ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אם תתקיים הילולת ל"ג בעומר במירון, או שהשנה יוחלט שלא לקיים את האירוע. הדילמה נוצרה בעקבות הירי של חיזבאללה לעבר יישובי הסביבה, ודאגה לשלום המתפללים.

בצה"ל חוששים מאוד לקיים את ההילולה, מאחר שהלחימה בצפון נמשכת. לפי החלטת הממשלה, יישובים צמודי גדר במרחק של עד ארבעה ק"מ ממנה פונו ומטולה הוכרזה כשטח צבאי סגור, זאת בשל הלחימה מול חיזבאללה.

המושב מירון נמצאים במרחק העולה על ארבעה ק"מ מהגבול, ומתחם הקבר שייך לפיקוד העורף ולא לפיקוד הצפון שמעורב בהחלטה. יחד עם זאת, על ההר ממוקם בסיס חיל האוויר, ולכן יש חשש שהוא יהיה יעד לתקיפה. בסוף השבוע ירה חיזבאללה מעל 30 טילים לאזור, והחשש הוא שינסה לשגר טילים נוספים גם בזמן ההילולה.

כזכור, במסגרת אסון מירון נספו 45 בני אדם, ולכן בצבא מבינים שלא יוכלו לפנות את עשרות האלפים בזמן קצר, כשיש חשש מאסון נוסף. לכן, המשטרה, צה"ל וגורמי ההצלה קיימו מספר הערכות מצב. "ברור לנו שכל עוד מתקיימת לחימה בגזרה, הכנסת כמות גדולה של אזרחים למירון היא בגדר סיכון לא מחושב. אירוע פגיעה במירון עשוי להוביל לדרדור המצב בצורה קיצונית", אמר גורם ביטחוני לאתר מעריב.

הבוקר, כאמור, תידרש ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לסוגיה. היא תצטרף להחליט באמצעות אלוף פיקוד העורף האם להוציא צו המונע התקהלות או לא.

תגיות:מלחמהצה"להילולת הרשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה