חדשות בארץ

צה"ל קורא לאוכלוסייה ברפיח להתפנות; החמאס טרם השיב להצעה

הפלסטינים דיווחו על כרוזים שהוטלו במרחב העיר הדרומית בעזה, הקוראים לאוכלוסייה להתפנות מהמקום. בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן: "העמדה שלנו לגבי ההצעה שלילית, אבל הדיונים נמשכים"

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

התקשורת בעזה דיווחה היום (חמישי) כי צה"ל החל בפעולות לפינוי רפיח מאזרחים. על פי הדיווח הצבא החל לקרוא לאזרחים להתפנות מהעיר. בישראל, קבינט המלחמה יתכנס לפנות ערב לדיון על המשך הלחימה, בציפייה שעד אז החמאס ימסור את תשובתו להצעה שהונחה לפניו. אם תשובת החמאס תהיה חיובית, הדיון יעסוק בהפסקת האש.

בתקשורת הערבית צוטט הבוקר בכיר בחמאס, אוסאמה חמדאן שאמר: "העמדה שלנו לגבי ההצעה הנוכחית שהוגשה - היא שלילית ולא מקובלת עלינו. אם האויב הישראלי יפתח במבצע קרקעי ברפיח, נפסיק את המשא ומתן. אנו לא מנהלים משא ומתן תחת אש. אנחנו בקשר קבוע עם יחיא סינוואר ומוחמד דף. יש תקשורת רצופה בין ההנהגה בעזה ללשכה המדינית". עם זאת חמדאן הוסיף כי יש בהצעה בסיס להמשך הידברות והדיונים נמשכים.

(צילום: דובר צה"ל)

תקיפות במרכז הרצועה

דובר צה"ל עדכן כי הותקפו ברצועה מחבלים חמושים, תשתיות טרור ופירים מבצעיים. לאחר שאתמול זוהו מספר שיגורים לעבר כוחותינו במרכז הרצועה, חיל האוויר תקף פיר מבצעי ועמדת מרגמה במרחב ממנו זוהו השיגורים.

לוחמי חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים בסמוך לכוחות במרכז רצועת עזה, החוליה חוסלה באמצעות כלי טיס. כוחות של אוגדה 99 זיהו באמצעות רחפן מחבל נכנס למבנה צבאי במרכז רצועת עזה, מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבל. הפלסטינים דווחו במקביל על תקיפות של מסוקי קרב, הבוקר, באזור נוסייראת.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה