חדשות בארץ

השרה רגב: "היה מחדל נוראי שצריך לבדוק ביום שאחרי המלחמה"

השרה מירי רגב, הממונה על הטקס הממלכתי ליום העצמאות, הודיעה כי החגיגות יהיו על בסיס "הוקרה והצדעה לגבורה הישראלית". הטקס ייערך ללא קהל וגם מופע הזיקוקין בוטל. קבוצות גיבורים ידליקו את המשואות

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

השרה מירי רגב, הממונה מטעם הממשלה על הטקס הממלכתי ביום העצמאות, הציגה היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת כיצד יראה טקס המשואות ביום העצמאות, בצל המלחמה.

רגב אמרה כי "עם כל הכאב והקושי, עם המחדל הנוראי שקרה ב-7 באוקטובר, יש לנו רק מדינה אחת, אנחנו נציין את יום העצמאות בצורה ראויה, מכובדת ומותאמת לרוח התקופה".

לדבריה, "היה מחדל נוראי שצריך לבדוק אותו וישאלו כל השאלות ביום שאחרי המלחמה כשתקום ועדת החקירה. אבל יש לנו גם במה להתגאות, יש לנו אזרחים אמיצים שפעלו בגבורה, כוחות הביטחון וההצלה ויש לנו את הטכנולוגיה שרק לפני חודש הצליחה ליירט מאות טילים שהגיעו מאיראן במטרה לפגוע באזרחנו".

השרה הודיעה כי קיימה התייעצויות עם הדרגים הביטחוניים ובשל המלחמה ובשל חוסר הידיעה כיצד יתפתחו החזיתות עד יום העצמאות, היא קיבלה החלטה שהטקס יצולם מראש, וייערך ללא קהל.

את המשואות לדבריה ידליקו קבוצות של גיבורים וגיבורות. רגב: "המשימה השנה הייתה בלתי אפשרית. לבחור מתוך אלפי המלצות, רק ארבעה עשר מדליקי משואות נראה בחירה לא הוגנת ולא מידתית. בשנה זו, שהייתה מהקשות ביותר שידעה מדינת ישראל, התגלו הפנים היפות שלנו כעם. נחשפנו לגבורה האישית, האזרחית, חסרת הגבולות והפחד, לצד ההתגייסות, הנתינה והערבות ההדדית".

"המשואות יוקדשו לביטוי של הפנים שונות של הגבורה הישראלית שהתגלתה השנה. את המשואות ידליקו, בקבוצות, גיבורות וגיבורים שנבחרו מתוך אלפי הסיפורים וההצעות שהגיעו אלינו. לכל אחת ואחד סיפור גבורה מעורר השראה באופן אישי, וכולם יחד מבטאים היבט של הגבורה הישראלית", אמרה.

תגיות:מירי רגבטקס יום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה