סיפורים אישיים

השגחה פרטית: "כמעט הגיע תורי, ואז נכנס יהודי ופנה אליי עם הבקשה הכי מפתיעה שיש"

"התפללתי להקב"ה שיעשה לי איזו 'קפיצת הדרך', ואז נכנס אדם שנראה גוי. חששותיו היו נראים באמת נכונים, הלה ניגש לא פחות ולא יותר… אלי". סיפור מתוק של השגחה פרטית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איש עסקים ואוהב תורה המתגורר בקווינס סיפר לרב יחיאל נוביק את הסיפור הבא: "רכבי החל לעשות בעיות, והחלטתי לנסוע לטפל באחד מהמוסכים היותר מומחים. אומנם המוסך מרוחק מעיר המגורים שלי, אך הוא מקצועי ביותר, וכך אוכל לסמוך על העובדים במקום שיעשו עבודתם נאמנה", מספר היהודי.

"כשהגעתי למוסך כבר היו לפני בתור כלי רכב במספר לא מבוטל. המתנתי בסבלנות לתורי, וכבר בתחילת היום הבנתי שאני הולך 'לשרוף' יום של עסקים בהמתנה לטיפול ברכב. אבל מה לעשות שאני חייב לתקן את המכונית.

"השעות נקפו ואני רואה שבעוד קצת יותר משעה השמש שוקעת. התחלתי לברר איפה יש תפילת מנחה באזור, ב"ה עם כל עסקיי הגדולים איני מפספס תפילה במניין, הרמתי טלפונים לפה וטלפונים לשם, מתברר שהעיר בה נמצא המוסך, אין בה בית כנסת פעיל ביום חול בכלל, ומסתבר שהמניין הקרוב ביותר נמצא במרחק נסיעה של 20 דקות בעיירה סמוכה.

"שעה לפני השקיעה, סבלנותי כבר פוקעת", ממשיך המספר לתאר, "אמנם תורי התקרב וגם בעל המוסך הבטיח לי שהרכב הבא הוא הרכב שלי, אבל השעון מראה שבעוד 40 דקות שוקעת החמה! יש לי עוד 20 דקות נסיעה, והתיקון גם הוא אורך זמן…

"התפללתי להקב"ה שיעשה לי איזו 'קפיצת הדרך'", הוא מספר. "הגיע תורי, ועובדי המוסך החלו לטפל ברכב, אבל השקיעה קרובה במיוחד, ולהתפלל בלי מנין ממש לא רציתי. ואז נכנס אדם נוסף, לפי המראה גוי. הוא נכנס עם רכבו במהירות, כך גם יוצא ממנו בחופזה, וזה נראה שהוא מוזמן ומי יודע אם לא ידרוש שרכבו יכנס מיד לתיקון כפי שקבע מראש.

"חששותיו היו נראים באמת נכונים, הלה ניגש לא פחות ולא יותר… אלי", מספר היהודי. "הייתי בטוח שהמשפט הבא הוא: 'סלח לי אדוני אבל אני הזמנתי תור, ואין לי זמן להמתין…'. נדרכתי, תהיתי כיצד עלי לענות לכזאת בקשה לכשתוצג בפני, ואז הוא פונה אלי באנגלית מתחננת – – –

"אולי הנך יכול לסור לשני רחובות מכאן. יש שם בית אבלים, ישנם 9 לתפילת מנחה הם חייבים עשירי למניין!"...

מהו סדר התפילה, ומהי השפעת התפילה על האדם על פי הקבלה?

קשה לי להקדיש כל יום שעה לשחרית בבית כנסת. כיצד ניתן להקריב זאת עם כל עיסוקיי המרובים?" הרב זמיר כהן בתשובה קצרה ומדהימה:

 

הרב יחיאל צוקר, באדיבות אתר 'דרשו'

תגיות:סיפורים אישייםהשגחה פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה