חדשות בארץ

בישראל מעריכים כי תשובת החמאס תהיה שלילית; המצרים: "ישנה התקדמות"

החמאס אמור היה להשיב הלילה על ההצעה המצרית אך זו ככל הנראה תידחה בכמה ימים. הנקודות במחלוקת: דרישת החמאס לסיום המלחמה בתום השלב הראשון של העסקה, ומספר החטופים שישוחררו

ראשי קבינט המלחמה: גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)ראשי קבינט המלחמה: גנץ, גלנט ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

החמאס אמור היה למסור היום (חמישי) בערב את תשובתו להצעה המצרית להפסקת האש ושחרור החטופים. ארגון הטרור הודיע על דחייה וציין כי ההצעה עדיין נבחנת.

ההערכה בישראל היא שהתשובה תגיע לכל הפחות מחר, אך עשויה להידחות במספר ימים נוספים. על פי דיווח בחדשות 12, בישראל לא תולים תקוות שתשובת החמאס תהיה חיובית. המצרים מצידם הודיעו כי משלחת חמאס הגיעה לקהיר וכי "ישנה התקדמות אופטימית".

במצרים דווח כי ישנן נקודות במחלוקת: סיום המלחמה וכמות החטופים שישוחררו בכל פעימה. בחמאס דורשים כי בשלב הראשון של העסקה, שימשך כ-40 יום, צה"ל ייסוג בהדרגתיות מהרצועה עד לנסיגה מלאה בתום השלב. בישראל, על פי הדיווח המצרי, מוכנים לנסיגה חלקית, אך לא לקווי הגבול הישראלי עם הרצועה.

הסעיף הבעייתי השני הוא בדרישת חמאס לקבל כבר עתה התחייבות מישראל, בערבות גורמים בינלאומיים, כולל ארה"ב, שישראל תכריז על סיום המלחמה. בירושלים מסרבים לכך.

סעיף נוסף שטרם נמצא לו פתרון שמקובל על שני הצדדים הוא מספר החטופים שישוחררו. ישראל דורשת 33 חטופים לכל הפחות, שישוחררו , על פי ההצעה, לפי מפתח של שלושה חטופים כל שלושה ימים. החמאס מוכן לשחרר 18 חטופים במספר פעימות, ואת היתר בסוף השלב ולאחר שיתמלאו דרישותיו.

העיתון הערבי ''אל שרק'' דיווח היום, תוך שהוא מצטט מקור מצרי, כי "יש התקדמות חיובית במשא ומתן על הפסקת אש בעזה, כשהמגעים נמשכים עם כל הצדדים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, שוחח בטלפון עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בהודעה של הארגון נטען כי הנייה "הדגיש את הרוח החיובית של חמאס בבחינת ההצעה".

אלא שבכיר חמאס אוסמה חמדאן, התראיין ל"אל מנאר" ממקום מושבו בלבנון, וציין כי "אנחנו דבקים בכך שיהיה טקסטים ברורים לגבי הפסקת התוקפנות וסיומה, ונסיגה מכל עזה. ישראל מדברת על 20 אסירים על כל חיילת, זה הגיע ל-40. אנחנו אמרנו 50. אמרנו באופן ברור - הטיוטה הזאת בנוסחה הנוכחית שלה - העמדה שלנו שלילית כלפיה. יהיה דיאלוג מול המתווכים ולאחר מכן ניתן תשובה מלאה". חמדאן אף איים כי "אם ישראל תצא למתקפה ברפיח - נפסיק את המשא ומתן. לא ננהל אותו תחת אש". הוא הוסיף: "יש לנו קשר רציף עם יחיא סינוואר ומוחמד דף".

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה